875 läst · 7 svar
875 läst
7 svar
Sluthandlat på Lidl
Ibland åker jag till Lidl, men idag var det sista gången.
Imorgon åker jag dit o lämnar skiten.
- - ofta långa kassaköer, underbemannade
- - ofta öppnar nya kassor fram och tillbaka
- - kassapersonal som hela tiden pratar i headset (snackar privat) Så jävla nonchalant.
- - dåligt utbud. Lidl i Polen har betydligt mer olika varor. Säkert 3 gånger mer.
- - många dåliga produkter. Deras Salami och Pesto är ett skämt.
- - deras hatade APP som måste användas för att nyttja kampanjvaror.
Perfekt, då blir min kö i självscanningskassan varken kortare eller längre..men vi slipper en gnällig kund 😇Dracula skrev:
Idag hade de märkt fel, "sockerfri läsk". Jag drack 5dl läsk, och ser sen på etiketten att det är massor av socker! Fy fan! Jag äter LCHF kost och sabbar metabolismen/keto och måste nu vänta 5 dagar på att komma "i form" igen. Dessutom smakade deras egna läsk skit! "Freeway" Lemon - smakar som kraftigt utspädd sur Sprite. 3 stora 2L-tera.
- - kassapersonal som hela tiden pratar i headset, men vem? (snackar privat) Så jävla nonchalant.
- - dåligt utbud. Lidl i Polen har betydligt mer olika varor. Säkert 3 gånger mer.
Tror någon vaknat på fel sida idagDracula skrev:
Idag hade de märkt fel, "sockerfri läsk". Jag drack 5dl läsk, och ser sen på etiketten att det är massor av socker! Fy fan! Jag äter LCHF kost och sabbar metabolismen/keto och måste nu vänta 5 dagar på att komma "i form" igen. Dessutom smakade deras egna läsk skit! "Freeway" Lemon - smakar som kraftigt utspädd sur Sprite. 3 stora 2L-tera.
- - kassapersonal som hela tiden pratar i headset (snackar privat) Så jävla nonchalant.
Det finns massor att klaga på, både på Lidl och andra kedjor.. men lik förbaskat behöver man handla lite mat ibland!
Jag kan också störa mig på personaltillgången och köer.. och hur ofta de "byter/öppnar" kassorna.. men jag har aldrig set eller märkt något av några headset 🤔😳 utbudet har jag inga synpunkter på, för det har alltid varit lite speciellt (deras grej).. det har snarare försvenskats (märken) med åren och nu kan man hitta de här klassiska "svenska märkena" också där ibland!
Vi brukar köpa klövskinka där varje år och de har varit kanongoda.. även vissa salamikorvar och landjägern är goda *mums* .. men jag vet inte riktigt vad du jämför med heller..
Som sagt.. de är långt ifrån perfekta och de har inte lika stort utbud som Stora Coop eller Ica Maxi.. men de fyller sin funktion (förutom salami/skinka.. så köper vi mycket frukt och grönt och det är bra..)
Något du inte kan bli SÅ arg på är felmärkningar..
För om man är mån om vad du äter (pga allergier, kostval, träning osv).. så läser man ju innehållsförteckningen minst en gång på ALLT man köper! (har man läst den en gång och sedan köper samma vara varje vecka, ja då behöver man ju inte läsa på just den.. men byter man märke/tillverkare osv ja då läser man ju innehållsförteckningen igen).
Så den delen får du faktiskt ta på dig själv 🌺 (oavsett om de nu märkt upp fel, vilket de såklart inte ska göra.. men det händer givetvis då och då överallt)
Ta några djupa andetag nu och leta reda på en bättre butik/kedja som passar dig bättre
Medlem
· Västra Götaland
· 2 386 inlägg
Sjung med nu allihopa
Klicka här för att svara