AndersMalmgren skrev:
Tycker inte det är verklighetsförankrade krav, inte ens under 90-talets bubbla hade vi de räntorna

edit: Huset i Sollentuna kostar 5 miljoner pga att det är så billigt att låna ;)

Nej det hade vi inte, men det KAN ske, ingenting är omöjligt ;-)

Försöker bara tydliggöra att det inte är rimligt att klara av att spara upp till 20 tusen för att på något sätt rättfärdiga att bo i Stockholmsregionen. Sen är det såklart väldigt bra med höga buffertar och 20 tusen i sparande är ju strålande på alla sätt inför framtiden :)

Sen är det nog få som kalkylerat med 7% ränta, + de kommande amorteringskraven, samt slopat ränteavdrag.
Det kommer göra bostadsmarknaden....trög framöver ;)

Eller så blir det en mer riktig prissättning av bostäder.......

Vad är riktig prissättning?

slopa möjligheten att låna pengar så kan även det kallas riktig prissättning ;)

Felde: Jag vet att rätt pris alltid är vad kunden är villig att betala, men i min värld, så bör även priset ha ett visst mått av korrelation till produktionspriset.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
G
Jag sparar också 10-13 kkr varje månad, men det för att jag har ett helt rörligt lån på 3 mkr. Detta sparande var menat att gå till ett "bra-att-ha-konto-när-räntan vänt-upp" Har jag gjort sedan jag köpte huset för 6 år sedan, tyvärr så går räntan aldrig upp...Ska döp om det till "Ferrari-kontot" snart =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.