Verktygstokig
· Halland
· 7 540 inlägg
Ska iväg på kurs i sthlm. Det innebär en vecka där kvällarna utgörs av egentid på ett hotellrum.
Kom ju över en 'ny' yxa häromveckan så den får ersätta min vanliga reseyxa, åtminstone denna gången.
Tar med de här sakerna, förutom några färska ämnen att roa mig med.
Brukar ni ha med ngt mer? Ett tag släpade jag med mig en sickel också men den användenjag så sällan, blev oftare att den användes först när jag kom hem ändå.
Kom ju över en 'ny' yxa häromveckan så den får ersätta min vanliga reseyxa, åtminstone denna gången.
Brukar ni ha med ngt mer? Ett tag släpade jag med mig en sickel också men den användenjag så sällan, blev oftare att den användes först när jag kom hem ändå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 540 inlägg
Bra att jag lyckades sudda listan också..
Yxa, rak kniv, skedkniv, plywoodskiva (som skydd för underlag), slipsten, läderbryne.
Yxa, rak kniv, skedkniv, plywoodskiva (som skydd för underlag), slipsten, läderbryne.
Verktygstokig
· Halland
· 7 540 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 540 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 540 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 360 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 360 inlägg
Ett litet första hjälpen kitt kanske du skulle ha med, en kniv gör ju som bekant lätthanterliga sår men en yxa kan..... mer.
Själv har jag aldrig prövat på det du gör men en kniv och en blyertspenna följer ofta med ut så man kan leta upp en träbit som man gör aningen mindre innan den oftast får gå tillbaka ungefär där jag hittade den
Själv har jag aldrig prövat på det du gör men en kniv och en blyertspenna följer ofta med ut så man kan leta upp en träbit som man gör aningen mindre innan den oftast får gå tillbaka ungefär där jag hittade den
Kan ta med lite verktyg, sällan jag tar mig tid att tälja nuförtiden. Jag menar, tanken om att bjuda upp en beväpnad främling på hotellrummet är ju klockren.Frustrator skrev:
Aja, är du sugen på en öl eller två någon veckodag eller täljsällis, säg till. Bor centralt men det är stegtävling på jobbet nu så allt inkl närförort funkar.
"Reseyxa"Frustrator skrev:Ska iväg på kurs i sthlm. Det innebär en vecka där kvällarna utgörs av egentid på ett hotellrum.
Brukar ni ha med ngt mer? Ett tag släpade jag med mig en sickel också men den användenjag så sällan, blev oftare att den användes först när jag kom hem ändå.[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 540 inlägg
En öl eller två kanske inte är så dumt. Onsdag kanske?jonmo skrev:Kan ta med lite verktyg, sällan jag tar mig tid att tälja nuförtiden. Jag menar, tanken om att bjuda upp en beväpnad främling på hotellrummet är ju klockren.
Aja, är du sugen på en öl eller två någon veckodag eller täljsällis, säg till. Bor centralt men det är stegtävling på jobbet nu så allt inkl närförort funkar.
Verktygstokig
· Halland
· 7 540 inlägg
På ämnet:
Slöjd på resa är riktigt nice. Brukar dock preppa ämnen i förväg så jag slipper ha med yxa, utan kan göra finliret enbart. Det hjälper att jag har en hel del ene som är tacksamt att jobba med även som torrt.
När det kommer till verktyg gör det ju saken klart enklare när man har färdiga ämnen. Jag har en stor verktygsrulle som jag inte hittar någon bild på. För normalt täljande räcker dock detta skrin jag överbetalade för på Tradera. Men det är nice att ha. Såklart med vettiga knivar i, i mitt fall Djärv tälj- och skedkniv samt en till skedkniv från Robin wood alt karvsnittskniv från Hock.
Å andra sidan blir det oftast såhär för mig på resa: Loppis och sen en öl med ett sällsynt tillfälle att läsa en bok. Gärna något av Swartz såklart.
Slöjd på resa är riktigt nice. Brukar dock preppa ämnen i förväg så jag slipper ha med yxa, utan kan göra finliret enbart. Det hjälper att jag har en hel del ene som är tacksamt att jobba med även som torrt.
Logga in
Skapa konto
När det kommer till verktyg gör det ju saken klart enklare när man har färdiga ämnen. Jag har en stor verktygsrulle som jag inte hittar någon bild på. För normalt täljande räcker dock detta skrin jag överbetalade för på Tradera. Men det är nice att ha. Såklart med vettiga knivar i, i mitt fall Djärv tälj- och skedkniv samt en till skedkniv från Robin wood alt karvsnittskniv från Hock.
Logga in
Skapa konto
Å andra sidan blir det oftast såhär för mig på resa: Loppis och sen en öl med ett sällsynt tillfälle att läsa en bok. Gärna något av Swartz såklart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat: