7 592 läst · 8 svar
8k läst
8 svar
slipers underhåll
Vi har en slipers mur ner mor grannens tomt, de har nu klagat på att den ser ful ut (och det gör den). Den är grön aktig det ser ut som det växer alger på den. Har köpt nåt algmedel på Weibull`s och skurat av en bit av muren med tveksam effekt. Är det någon som har någon erfarenhet av detta problem. Ska man olja in slipers varje år som altanen eller hur sköter man den??
Har bara oljat in dem en gång för ca 3 år sedan i samband med att jag byggde en stödmur av slipers.
Kanske inte är så tokigt för miljön, med tanke på att de inte behöver behandlas så ofta. ???
En nackdel förutom miljön: Man bör helst undvika att sitta på oljebehandlade slipers, de färgar av sig. Men i mitt fall är det ingen som kommit på tanken att sitta på stödmuren.
Naturligtvis ska man inte använda spillolja vid trädgårdslandet.
Kanske inte är så tokigt för miljön, med tanke på att de inte behöver behandlas så ofta. ???
En nackdel förutom miljön: Man bör helst undvika att sitta på oljebehandlade slipers, de färgar av sig. Men i mitt fall är det ingen som kommit på tanken att sitta på stödmuren.
Naturligtvis ska man inte använda spillolja vid trädgårdslandet.
Liknande trådar
-
Underhåll stenläggning
Grund & Markarbeten -
Brunn med servitut och delade underhållskostnader
Juridik -
Underhållsservice Bosch 3800i EW
Värme allmänt -
Husunderhåll - Hur kollar man status på huset
Byggnadsvård -
Avloppsrör i kök som inte sticker ovanför golvet, vad blir bäst ur underhållsynounkt?
Vatten & Avlopp