Hej alla!
Har renoverat en yta av bostadshuset som en gång var ett stall och verkstad, som idag är boyta med mycket slit i form av sågning av gammalt betonggolv och utgrävning etc etc..

Vi har isolerat, lagt golvvärme och gjutit..

Vi har haft såååå stora förväntningar med sjukt stor spänning på slutresultatet..

Idag, efter 4 dagars slipning med hjälp av en HTC-slip med bronssteg så har vi slutresultatet... som vi är allt annat än nöjda med (detta är absolut inte firman som slipats fel) Det är otroligt dåligt förarbete som är grund till problemen.. att ballaste syns så mycket trots bronsstegen var oundvikligt pg.a väldigt ojämn platta..

Vårt största bekymmer är egentligen alla ränder som trätt fram efter slipning, att det är synlig ballast har vi förlikat oss med redan och har nästan förväntat oss det..

Bifogar bilder på dessa märkliga ränder, finns det (jag ber till högre makter) någon form av relativt smärtfri lösning att få bort dessa?

• Ett ljust, grått golv med små fläckar, möjligen betong. Sparsmakad inredning, avskalat utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkar som man använt en kratta när man gjöt betongen. Ränderna sitter djupt så du får nog leva med det

Matti_75 Matti_75 skrev:
Verkar som man använt en kratta när man gjöt betongen. Ränderna sitter djupt så du får nog leva med det
Nej, faktiskt inte.. Vi använde en lång betongsloda

Ja men innan ni slodade vad använde ni då

Matti_75 Matti_75 skrev:
Ja men innan ni slodade vad använde ni då
En vibb! Begriper det inte...

Nåt har ni använt i den våta betongen som skapat ränderna.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Nåt har ni använt i den våta betongen som skapat ränderna.
Hmm.. försöker tänka tillbaka på tillfället.. jag var där, men inte jättedelaktig då jag aldrig gjutit själv förr.. jag lät "proffsen" göra sin grej :cry: tyckte mig bara se en sloda.. fyfan va retligt.. känner mig helt tom! Vilken jävla antiklimax!

Slipa ner mer och få fram den fina ballasten då blir ni av med lite mer ränder.
Vad har de slipat med för betongslip?
Ser ut som när de fräst ner ojämnheter i btg golv eller när man ska gjuta på en ny btg-kaka normalt minst 20mm eller tunnare med hård betong ca 10-15mm.

Ser inte ut som dom glättat golvet alls så det är nog att slipa ner mer om man vill ha bort strecken

men inte hela plattan väl?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.