5 952 läst · 40 svar
6k läst
40 svar
Sliparedag i Lund 2/11 + 8/3!
Sida 1 av 3
Välkomna till sliparedag i Lund lördagen 2/11 kl 10. Tag med dina stämjärn, hyvelstål etc + dina slip/bryn-prylar och ta tag i vad du borde ha gjort för länge sedan...
På plats finns arbetsbänkar, trevligt sällskap (speciellt viktigt vid tråkiga jobb...) och möjlighet att både bidra med och ta del av andras tips/tekniker/erfarenheter gällande vassa eggar.
Pizzeria, burgare etc finns i närheten.
Välkomna//daniel
På plats finns arbetsbänkar, trevligt sällskap (speciellt viktigt vid tråkiga jobb...) och möjlighet att både bidra med och ta del av andras tips/tekniker/erfarenheter gällande vassa eggar.
Pizzeria, burgare etc finns i närheten.
Välkomna//daniel
Det låter kanonkul!
Nog finns det slipbehov alltid. Då är bara frågan om kombinationen höstlov och pågående husbygge tillåter att jag letar fram alla slöa eggar och försvinner hemifrån en lördag. (Just det, huset kan ju inte bli klart utan vassa stämjärn... )
Nu är det ivarjefall noterat i kalendern.
Nog finns det slipbehov alltid. Då är bara frågan om kombinationen höstlov och pågående husbygge tillåter att jag letar fram alla slöa eggar och försvinner hemifrån en lördag. (Just det, huset kan ju inte bli klart utan vassa stämjärn... )
Nu är det ivarjefall noterat i kalendern.
Låter jättetrevligt!
Eventuellt skall jag resa iväg en vecka dagen efter, så det kan bli lite för tajt. Men det är noterat, och jag hoppas på att hinna.
---Mats ---
Eventuellt skall jag resa iväg en vecka dagen efter, så det kan bli lite för tajt. Men det är noterat, och jag hoppas på att hinna.
---Mats ---
Hemkommen från Tyskland så noterar jag att det visst har varit lite "väder" här hemma. Tyvärr innebär det att jag antagligen får stanna hemma och slipa på motorsågen i morgon istället. Jag kunde visserligen ta med den men det blir lite ineffektivt om jag skall såga mellan varven också.
Som tur var så var grävaren på plats för att lägga dränering i tisdags morse så han kunde dra bort det som trillat på grannens tillfart. Men nu är det endel att få bort så det blir fritt att lägga jordvärme. Jag som var nästan färdig...
Hursomhelst så hoppas jag att det blir lite uppslutning. Jag skall göra vad jag kan för att titta förbi men det ser inte så bra ut just nu.
Som tur var så var grävaren på plats för att lägga dränering i tisdags morse så han kunde dra bort det som trillat på grannens tillfart. Men nu är det endel att få bort så det blir fritt att lägga jordvärme. Jag som var nästan färdig...
Hursomhelst så hoppas jag att det blir lite uppslutning. Jag skall göra vad jag kan för att titta förbi men det ser inte så bra ut just nu.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 103 inlägg
Känns som jag inte riktigt hinner till imorrn, men om man kan få en genomgång på att slipa knivar så kan jag tänka mig att delta vid ett senare tillfälle.
Oavsett så för initiativet!
Oavsett så för initiativet!