Vi ska lägga klinkers på en liten del av golvet där det nu är laminatgolv.
Klinkers och laminatgolvet är ungefär samma tjocklek på så det flytspacklade undergolvet behöver sänkas en liten bit. Där är vattenburen golvvärme ingjutet i spacklet så jag vill inte gå på för våldsamt, vet ju inte riktigt hur djupt slangen ligger. Behöver kanske ner 4-5 mm på en yta som är ca 60 x 150 cm. Vad rekommenderar ni för metod? Uppskattas om det är relativt dammfritt!
Klinkers och laminatgolvet är ungefär samma tjocklek på så det flytspacklade undergolvet behöver sänkas en liten bit. Där är vattenburen golvvärme ingjutet i spacklet så jag vill inte gå på för våldsamt, vet ju inte riktigt hur djupt slangen ligger. Behöver kanske ner 4-5 mm på en yta som är ca 60 x 150 cm. Vad rekommenderar ni för metod? Uppskattas om det är relativt dammfritt!
Jag hade testat att spåra tätt med en sådan här.
https://www.amazon.se/Einhell-Mini-cirkelsåg-sugadapter-rivstängsel-diamantskapskiva/dp/B00ND7XXPQ/
Framför allt eftersom jag har en liknande köpt snorbilligt på Jula. Diamantskivan borde funka, annars finns det sågklingor med hm-skär också. Jag använde det inomhus i källaren när jag sågade Cembritskivor. Det gick att hålla bra koll på dammet med dammsugare.
Spåra och sedan pilla bort.
/Höghus
https://www.amazon.se/Einhell-Mini-cirkelsåg-sugadapter-rivstängsel-diamantskapskiva/dp/B00ND7XXPQ/
Framför allt eftersom jag har en liknande köpt snorbilligt på Jula. Diamantskivan borde funka, annars finns det sågklingor med hm-skär också. Jag använde det inomhus i källaren när jag sågade Cembritskivor. Det gick att hålla bra koll på dammet med dammsugare.
Spåra och sedan pilla bort.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmekamera för att hitta rören.
Sedan handknacka försiktigt med hammare och mejsel, flytspackel är mjukt. Eller strunta i kameran och knacka upp en större yta.
Jag fick bila loss ett lager som inte blev bra
eftersom Bauhaus sålt för gammalt spackel, det var inga större bekymmer.
/Höghus
Sedan handknacka försiktigt med hammare och mejsel, flytspackel är mjukt. Eller strunta i kameran och knacka upp en större yta.
Jag fick bila loss ett lager som inte blev bra
eftersom Bauhaus sålt för gammalt spackel, det var inga större bekymmer.
/Höghus
Liknande trådar
-
Hur slipa ner ett cirkulärt hål i betong?
Byggmaterial & Byggteknik -
Gräva ner liten rund Ovan/nedgrävningspool - ISOLERA?
Pool -
Slipa hyllsystem med faner - vilken olja?
Möbelsnickeri -
Måla innervägg: Bredspackla, måla eller räcker det att slipa?
Färg, Måla & Tapetsera -
Slipa ojämn fanérad teakdörr från 60-talet
Fönster & Dörrar