2 232 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Slipa härdat golspackel?
Nu har jag spacklat fall i en duschhörna (med LIP 245 spackel) och det lyckades i stort sett bra. Men det är ett par mindre "bullar" på någon mm som ska bort. Hur gör man detta på bästa (snabbaste) sättet?
Medlem
· Västernorrland
· 64 inlägg
Hyra en betongslip kanske? Kostar max en par hundringar på maskinuthyraren för ett dygn.
Kan ju vara att skjuta mygg med elefantbössa men jag vet inget annat sätt om du dessutom vill få det plant efteråt och inte behöva spackla om det.
Lycka till.
Kan ju vara att skjuta mygg med elefantbössa men jag vet inget annat sätt om du dessutom vill få det plant efteråt och inte behöva spackla om det.
Lycka till.
Tack för tipset om betongslipen. Frågan är bara om den är för stor och svårhanterlig på det lilla utrymmet det gäller. Duschhörnan är lite drygt en kvadratmeter, bara.
Konstaterar att jag tänkte fel när det gäller betongslip. Såg framgör mig stora grejer ungefär som en golvslip, men det verkar ju finnas smidiga slipar. Tack igen.
Nej, det är bara lite som ska bort. Men vad är en fasadskrapa???
Produkter som diskuteras: "Färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Ok! Jag ska försöka med det. Sen såg jag på ett annat ställe att det ska finnas slipskivor till vinkelslip som ska gå på sten och betong, också.
Provat sliprondell typ rotoflex med ett grovt papper på? Borde ju funka på så små ojämnheter. Funkar det slipper du hyra maskin också. (Om du har en sliprondell d v s)
Produkter som diskuteras i tråden