1 409 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Slipa efter bredspackling med rygg/nackproblem, tips på maskin?
Jag håller på att renovera hallen och ska snart till att bredspackla & slipa några väggar innan målning. Köpte en Mirka handy nyligen och det är en finfin produkt men slipningsmomentet tar ändå en del på mina skadedrabbade områden, rygg/nacke/axlar. Undrar om ni har något tips på maskin för att minimera påfrestningen, funkar det bra att slipa med en excenterslip tex Bosch PEX 400 eller blir det lätt ojämnt? Diametern är 125mm, för litet?
Har budget för ca 1000-1500:-
Har ni också tips på en prisvärd tvåhandsspackel eller modell större typ 50-60cm?
Har budget för ca 1000-1500:-
Har ni också tips på en prisvärd tvåhandsspackel eller modell större typ 50-60cm?
Vet inte om en maskin gör att du sparar på axlar och nacke, men är ett alternativ att du testar att köra slipning med förlängningsskaft? Samma modell som när man slipar tak, men att du tar väggen med det istället. Inbillar mig att du då kan få en bättre arbetsställning för just dina problemområden än att stå med antingen maskin eller "kloss i handen"?
Jag köpte en billig excenterslip från Jula, den har funkat hyfsat med att slipa efter bredspackling. Men finliret har jag kört med Mirka handy. Lite mindre belastning på kroppen när jag använt maskinen än att handslipa. Har inte provat slipkloss på förlängningsskaft.ä, men känns spontant som en skonsammare metod.
Liknande trådar
-
Slipa fiskbensparkett - val av efterbehandling
Golv -
Luftbubblor under spackel efter bredspackling
Färg, Måla & Tapetsera -
Väggar efter bredspackling
Färg, Måla & Tapetsera -
Inför bredspackling efter nedtagen strukturtapet
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur noga ska man slipa efter bredspackling?
Färg, Måla & Tapetsera