390 läst · 2 svar
390 läst
2 svar
Slarv från snickare
Hej!
Vi har snickare som har drällt och klumpat sig så flytspackel runnit från ett plan till ett annat.
Nu har snickarna tagit på sig att åtgärda detta då det runnit på väggarna nere i vår källare.
Nu när dem målat om blir det ju väldigt skillnad på väggarna nere i källaren pga en vägg målas och det andra inte.
Jag har inte tänkt måla om i källaren men enligt dem så behöver dem inte fixa dem väggarna som ” inte är skadade” samtidigt får jag en jäkla nyanskillnad.. vem har rätt? Ska de måla hela rummet eller räcker det med den vägg det återställt.
Vi har snickare som har drällt och klumpat sig så flytspackel runnit från ett plan till ett annat.
Nu har snickarna tagit på sig att åtgärda detta då det runnit på väggarna nere i vår källare.
Nu när dem målat om blir det ju väldigt skillnad på väggarna nere i källaren pga en vägg målas och det andra inte.
Jag har inte tänkt måla om i källaren men enligt dem så behöver dem inte fixa dem väggarna som ” inte är skadade” samtidigt får jag en jäkla nyanskillnad.. vem har rätt? Ska de måla hela rummet eller räcker det med den vägg det återställt.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 056 inlägg
Tråkigt att höra. Är det återställt så är det. Men om du inte accepterar det så får du ställa krav att hela källaren ska målas om. De kommer säkert bara skaka på huvudet. Vill du driva det vidare så kan du göra det. Det finns nog inget rätt eller fel utan prövas från fall till fall.
Liknande trådar
-
Offert från snickare på altan o trappa
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Tak från 74, trött masonit och slarvigt draget för kamin. Vad rekommenderar ni?
Tak & Vind -
Slarvig snickare?
Byggmaterial & Byggteknik -
Snickeritips från möbelsnickaren - dela, rolla, laga, malla, såga
Artikelkommentarer -
Snickare fäste bärlina i grund trots nej från oss
Grund & Markarbeten