Har precis bytt diskbänk o ho och monterat ny blandare, slangen för varmvatten är några centimeter för kort, kan jag göra något själv eller är de att ringa rörmokarn?

• Hand håller en för kort vattenslang nära anslutningar under diskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det enklaste (men dyraste) är att köpa nya slangar, dom är lätta att ta lös från blandaren.
Det lite krångligare (men förmodligen billigare) är att köpa två muffar och två nipplar men då ska du ju täta med lin och pasta eller gängtejp vilket kan vara lite knepigt att få tätt för en amatör.
Jag skulle köpt nya slangar. Så stor prisskillnad blir det inte så det är värt att grejja med rördelar.
Ta med dom korta till butiken så du får rätt.

M mlkjhr skrev:
Det enklaste (men dyraste) är att köpa nya slangar, dom är lätta att ta lös från blandaren.
Det lite krångligare (men förmodligen billigare) är att köpa två muffar och två nipplar men då ska du ju täta med lin och pasta eller gängtejp vilket kan vara lite knepigt att få tätt för en amatör.
Jag skulle köpt nya slangar. Så stor prisskillnad blir det inte så det är värt att grejja med rördelar.
Ta med dom korta till butiken så du får rätt.
Tänkte man kanske kunde montera typ ballofix så kommer ja upp den centimetern som felar. Tror du inte på det?

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Ballofix låter vettigt, dessutom alltid bra att ha alldeles närmast slang med lekande mutter så man lätt kan byta saker utan vattenspill.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ballofix låter vettigt, dessutom alltid bra att ha alldeles närmast slang med lekande mutter så man lätt kan byta saker utan vattenspill.
Måste man täta ballofix med typ tätningstejp eller är det tätning i redan kanske?

Claes Sörmland
F Fredrik Kilen skrev:
Tänkte man kanske kunde montera typ ballofix så kommer ja upp den centimetern som felar. Tror du inte på det?
Det är ju den absolut bästa lösningen!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.