Det enklaste (men dyraste) är att köpa nya slangar, dom är lätta att ta lös från blandaren.
Det lite krångligare (men förmodligen billigare) är att köpa två muffar och två nipplar men då ska du ju täta med lin och pasta eller gängtejp vilket kan vara lite knepigt att få tätt för en amatör.
Jag skulle köpt nya slangar. Så stor prisskillnad blir det inte så det är värt att grejja med rördelar.
Ta med dom korta till butiken så du får rätt.
Det lite krångligare (men förmodligen billigare) är att köpa två muffar och två nipplar men då ska du ju täta med lin och pasta eller gängtejp vilket kan vara lite knepigt att få tätt för en amatör.
Jag skulle köpt nya slangar. Så stor prisskillnad blir det inte så det är värt att grejja med rördelar.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Tänkte man kanske kunde montera typ ballofix så kommer ja upp den centimetern som felar. Tror du inte på det?M mlkjhr skrev:Det enklaste (men dyraste) är att köpa nya slangar, dom är lätta att ta lös från blandaren.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 909 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 909 inlägg
Om du har slätända på de pluggade rören som dina slangar direkt passar på så finns det ballofix som har lekande mutter precis som dina slangar. Se till att ballofixen har en utvändig slätända på andra sidan så kan du skruva dina slangar rakt på (med packning så klart).
Här ett exempel:
https://www.rinkabyror.se/varumarke/ballofix/artikel/ballofix-foravstangning-ut-inv-lek-mutter-15r/
Här ett exempel:
https://www.rinkabyror.se/varumarke/ballofix/artikel/ballofix-foravstangning-ut-inv-lek-mutter-15r/
Produkter som diskuteras i tråden