Menar du en renodlad slagborr, eller en skruvdragare/borrmaskin med slag?

Du ska INTE använda slagfunktionen när du borrar i kakel. Plattan riskerar att slås sönder. Använd kakelborr, eller vanlig hårdmetallbor och kör utan slag.

fast det är ju klart... ett hål får man ju med slagborr på kakel ;D

Bäst kontroll över hålet är nog med en borrmaskin på låga varv *utan slag* med en kakelborr och en bit maskeringstejp för att inte slinta.

Jag förstår inte riktigt vitsen med slagborrmaskiner. Antingen använder man en vanlig borr eller så behövs borrhammaren.

på min DC988KB finns det slag och jag har använt den för att tex. förborra till spikplugg när jag satt platonmatta och där, vid 4-5mm stora hål funkar den utmärkt.
Men ska man ge sig på ordentliga saker för uppfästning måste man ha en renodlad borrhammare.
Om du är ute efter en batterimodell kan jag rekomendera http://62.146.25.231/products.asp?l...2&hierarchyID3=16&bucketid=&sid=1
Har använt en sådan mycket, och den funkar väldans bra. Dock dyr, du får 2 st nätmaskiner för samma pris.

T-34 skrev:
Jag förstår inte riktigt vitsen med slagborrmaskiner. Antingen använder man en vanlig borr eller så behövs borrhammaren.
Det blir finare och bättre hål i tegel med slagborr blandannat....

I tegel går det ännu bättre helt utan slag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.