315 läst · 2 svar
315 läst
2 svar
Slag/dunkande ljud vid spolning
Hej forumet,
När jag sitter i nedervåningen och varje gång någon spolar toaletten på övervåning så hörs ljud av "slag/dunkande" i avloppen på nedre plan dvs. när det spolas neråt. Någon som vet vad det kan bero på? Har haft detta ljudet sen ett bra tag tillbaka nu.. Luktar inget illa eller liknande i toaletterna både uppe och nere.. OBS! Vill även lägga till att det låter absolut ingenting och helt normalt när man spolar vattnet utan toalettpapper i. Men spolar man ner toalettpapper så kommer ljudet. Jag misstänker att det är toalettpapp som är boven. Men tänkte skriver ändå i forumet och checkar ifall det kan vara annat.. Jag bor i ett 1 1/2 planshus från 1976.
Tacksam för alla svar på hjälp/tips jag kan få.
Mvh
A.E.K
När jag sitter i nedervåningen och varje gång någon spolar toaletten på övervåning så hörs ljud av "slag/dunkande" i avloppen på nedre plan dvs. när det spolas neråt. Någon som vet vad det kan bero på? Har haft detta ljudet sen ett bra tag tillbaka nu.. Luktar inget illa eller liknande i toaletterna både uppe och nere.. OBS! Vill även lägga till att det låter absolut ingenting och helt normalt när man spolar vattnet utan toalettpapper i. Men spolar man ner toalettpapper så kommer ljudet. Jag misstänker att det är toalettpapp som är boven. Men tänkte skriver ändå i forumet och checkar ifall det kan vara annat.. Jag bor i ett 1 1/2 planshus från 1976.
Tacksam för alla svar på hjälp/tips jag kan få.
Mvh
A.E.K
Redigerat:
Våra avloppsrör är inte så väl isolerade från öv till platta (1,5 plan från 1979) så det är ett dunkande ljud när vi spolar också. Tror att det är vatten o papper som sköljs ner helt enkelt. Vi filmade rören nyligen ut till gatan (stammen) och det då fint ut, inga stopp eller andra problem.
Skönt att läsa detta. Jag har som sagt inga övriga problem som sagt såsom lukt, stopp, etc. Det enda är bara så fort vatten+toapapper spolas låter det.Globetrot skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Droppande/knäppande/slag ljud ifrån avloppet vid varmt vatten
Vatten & Avlopp -
Dunk/slagljud vid spolning
Vatten & Avlopp -
Slagljud tryckteduceringsventil
Vatten & Avlopp -
Dunkande ljud från varmvattenrör vid pump
Värmepumpar -
Dunkande ljud och slut på vatten efter disk/tvättmaskin-användning