På denna yta ska vi ha en lite gäst toa. Hur enklast får jag väggen rak? Funderar på att regla och sätta skivor över, dock är teglet ojämt och hittar inget stt slipa ner tegel med. Andra förslag?
Väggen till höger är yttervägg, allt mellan teglet är poröst och smular sönder om jag petar i det.
Väggen till höger är yttervägg, allt mellan teglet är poröst och smular sönder om jag petar i det.
Medlem
· Blekinge
· 10 742 inlägg
Tegelvalvet kan ju bli supersnyggt ovanför tronen. Ta tillvara dessa snygga detaljer och fundera inte ens om gipsplattor!
Den högra är en yttervägg å känns kall redan. Behåller jag den stora väggen vilket jag kan tänka mig måste jag skrapa, fräsa varenda tegelsten å sen fylla med ny fog. Innan dess göra rent allt. Kännst som ett evighetsjobb 😫T Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 742 inlägg
Varför det? Jag hade låtit ytan vara kvar som den är. Varför ny fog? Kolla hippa krogar!
Men, klart, om du vill ha en simpel Svenson-yta, kör på med bruk, spackel &Co. Men du sänker värdet rejält.
Men, klart, om du vill ha en simpel Svenson-yta, kör på med bruk, spackel &Co. Men du sänker värdet rejält.
Mm, dels så fattas det rätt mycket på vissa ställen. Sen så är det så poröst att minsta rörelse på väggen så smular det och fsller. Han man prima med nått kanske som får allt att sätta sig?T Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 742 inlägg
Allting har troligen satt sig redan. Jag hade tagit bort allt modernt, fogat där djupa hål finns och använt det till fondvägg till gästtoa. Hur häftigt som helst!. Ett snyggt innertak med belysning.
Innan man ens tänker tanken på att lämna väggen som den är, måste man ju bara fråga om den är ordentligt isolerarad i nuläget. Om inte, och det inte går utifrån så är det ju givet att det måste reglas.
Men, om det finns nog med plats, så skulle jag ändå regla, och sala, isolera och sätta skivor. Teglet såg lite för slitet ut för att jag skulle behålla det. Jag har även svårt att se att så många hade föredragit tegelväggen, mot en slät.
Men, om det finns nog med plats, så skulle jag ändå regla, och sala, isolera och sätta skivor. Teglet såg lite för slitet ut för att jag skulle behålla det. Jag har även svårt att se att så många hade föredragit tegelväggen, mot en slät.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips för att jämna ut missfärgad tegelvägg runt eldstaden
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad kan man göra för att måla om dessa väggar så de blir släta?
Färg, Måla & Tapetsera -
Släta ut silikonfog. Spraya med t-röd+vatten istället för sopa+vattan?
Badrum -
Murblock - Släta eller med spår för armering?
Byggmaterial & Byggteknik -
Fogmassa för att täta glipa i tegelvägg
Byggmaterial & Byggteknik