Hallå, bor i ett kedjehus/villa från -65. Kommunalt vatten. På sistone har jag ibland upplevt att det är lågt tryck på kallvattnet i någon sekund, för att sedan bli normalt igen. Vid ett tillfälle kom det inget vatten alls på flera sekunder (mitt i natten var det). Verkar oftast vara problem på morgnarna. Varmvatten kommer som vanligt vid de här tillfällena, men det kommer ju från vv-beredaren.

Någon som har någon idé om vad det kan vara som spökar?
 
B Bassrunner skrev:
Varmvatten kommer som vanligt vid de här tillfällena, men det kommer ju från vv-beredaren.
Fast det är ju vattentrycket på kallvattnet in i beredaren som driver på varmvattnet ut. Så om det varit problem med trycket utanför ditt hus hade det påverkat både kall- och varmvattnet.

Är det samma fenomen på alla tappställen eller bara ett?
 
useless useless skrev:
Fast det är ju vattentrycket på kallvattnet in i beredaren som driver på varmvattnet ut. Så om det varit problem med trycket utanför ditt hus hade det påverkat både kall- och varmvattnet.

Är det samma fenomen på alla tappställen eller bara ett?
Minst två ställen har jag märkt det säkert. Köket och badrum som ligger i anslutning till köket. Men, då kan jag antagligen utesluta trycket utanför huset. Det är ju inte heller konstant det inträffar kanske 1ggn/vecka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.