Visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken, men:

Jag håller på att varmbona gamla stallet och kommer isolera gamla stenmuren ordentligt med styrofoam, såväl nån meter ut i marken som stående isolering mot själva muren. Nu undrar jag om det finns sågot lämpligt skum/spackel/massa som man kan fylla i ojämnheter med? Jag kommer lägga skivor på marken emot muren men det är en gammal naturstensmur med stora runda bumlingar så det är orealistiskt att såga in skivorna tätt. På insidan kommer jag lägga en fyrkant och hälla lecakulor i utrymmet mellan styroliten och muren men på utsidan funderade jag på att få tätt ordentligt. Funderade på att vräka fogskum på en plyfa, låta expandera lagom och sen spackla i hålrummen men misstänker att det blir ett eländigt kladd. Där muren är hög (en meter ungefär) kommer jag stolpa upp en vägg och isolera men sen måste jag böka mig ner under ett golv och försöka få till något på muren där, hade gärna kunnat ställa isoleringsbitar där och bara fylla i med något lämpligt. Finns det något som går att stryka ut på lättsamt vis?
 
Bild? Om det är ett slutet urymme så kanska ett flexibelt fogskum typ Casco universal flex skulle vara lämpligt eller så fyller du det med cellplastkulor fiinns bland annat från isodrän. Men som sagt en bild skulle underlätta för att förstå hur det ser ut.
 
  • Gilla
DMJ
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.