1 704 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Skulle pilla lite med sockeln och fann lecablock
Är ägare till vårt första hus så allt man ger sig på är nya marker . Skulle idag fixa lite på sockeln där jag tyckte det hade släppt lite. Hamrade lite löst och fick av lite gammal putts och på ett ställe tyckte jag det var lite löst så tänkte hamra loss lite och sedan mura igen hålet. Hinner tänka, "har de blandat stenar i bruket när de gjöt grunden" innan det slår mig att det är leca block jag tittar på . Så det verkar som att plattan är omgiven av leca block. Vad är possitivt/negativt med detta och vad skall jag tänka på när jag ger mig på sockeln osv? Kan ju hamra mig igenom hela lecablocket om jag vill innan jag når något som är starkt nog att motstå slagen.. hehe. Kan tillägga att huset är ett 1 1/2 plan Älvsby Elementhus utan källare byggt 1974. Sorry att det inte blev några fina stycken, men min enter-tagent bestämde sig för att sluta fungera så kunde inte göra nya rader
Var lite trött. Mockfjärds har jag ja . Platta är det iaf.
Jag ser inga sprickor utan när jag fick bort lös putts och hackade loss lite halv hårt så lossnade först sand liknande substans. Sedan kommer dessa stenar som jag snabbt fattade var leca.. Skall kolla ritningarna imorgon och se hur det är gjort.
Jag ser inga sprickor utan när jag fick bort lös putts och hackade loss lite halv hårt så lossnade först sand liknande substans. Sedan kommer dessa stenar som jag snabbt fattade var leca.. Skall kolla ritningarna imorgon och se hur det är gjort.
Liknande trådar
-
Hur skulle ni gå tillväga om ni skulle vilja lägga parkettgolv
Golv -
Placering av ventilation (Fresh-ventiler). Hur skulle ni göra?
Ventilation -
Vad ska jag återfylla med mot hussockeln efter grävarbeten?
Grund & Markarbeten -
Vad skulle ni göra med den här delen av trädgården?
Trädgård allmänt -
Hur skulle ni lösa den här sockeln?
Byggmaterial & Byggteknik