Hej

Funderar på en skruvdragare för allmänt fixande och lite byggande i villan. Detta kommer vara min enda skruvdragare, tror inte jag har behov av flera olika varianter så den jag ska köpa bör vara både stark och smidig. :)

Har sett dessa två och tycker de verkar fylla mina behov:
Bosch GSR14.4 http://www.tool-net.co.uk/p-343892/...drill-driver-compact-new-2x-1-3ah-li-ion.html
Panasonic 7440 http://www.tool-net.co.uk/p-345120

Vill inte lägga mycket mer än 2000 kr men samtidigt vill man ju ha något bra. Så finns det andra förslag så mottages detta gärna.

Vet att detta ämne har stötts och blötts så hoppas ni inte tar illa upp
 
Av dom 2 så hejar jag på panasonicen, har ingen erfarenhet av att använda dom men jag har fingrat på båda.

Boschen har rätt konstig vinkel på handtaget, gsr 14,4-2li som jag har är klenare men hundra gånger bättre designad.

/ Andreas
 
Fick hem min Panasonic EY7440 i förra veckan och är riktigt nöjd hittills. Har kört med den gamla Panasonic EY6409 i ca 5 år och den har aldrig gjort mig besviken. Om 7440 håller samma kvalitet så är det en kanonmaskin.
Men jag har ingen direkt erfarenhet av boschen så jag är ju lite partisk:)

/Kalle
 
En av mina kollegor har Panasonicen, och en annan kollega har Boschen. Förstnämnda känns bättre och mer gedigen. Sen tycker jag du även ska slå en kik på Makita BDF440 och DeWalt DC732.
 
Har panasonicen på jobbet, och tycker den är riktigt bra, bra balans och bra klipp i. bra maskin. d^_^b
Har ingen erfarenhet av boschen. men ja har en grön 12v bosch hemma och den är jag väldans nöjd med, men det är ju en annan maskin. :cool:
Enda nackdelen med panasonicen är att led lampan har en knapp istället för att alltid tändas med startknappen som bosch gör. Innebär att när man ibland behöver den får man backa dragaren och sen starta led lampan. för att sen glömma stänga av den. Inte bra när man står under takfoten och skruvar nåt eller i på vinden i skrymslen. lite störande bara. :S
Kanske inte så stor sak men jag tyckte till en början att led va ett löjligt påfund men numer skulle jag inte vilja ha en dragare utan.

Men oavsett så tror jag du blir nöjd. har du klämt och känt att dom ligger bra i handen så tror jag du blir nöjd med vilket som.

Själv tycker ja 14,4 Dragarna är för stora. för vanligt hem pul. :)
 
Skulle defintivt rekommendera dig att satsa om så att du får 10.8 dragare och slagskruvdragare. Du löser de flesta uppgifter klockrent med dem, de är lite lättare och smidigare att jobba med + att åtminstone för mig så ligger de bättre i handen.

Slagskruvdragare är något man inte klarar sig utan när man väl har testat. Kan rekommendera just Makita, bra prylar för vettiga pengar - däremot om de är billigast på just Axminister eller så har jag inte stenkoll på.

MVH Lorant
 
Problemet med det kittet är ju om man behöver köra med stora borr eller hålsågar.
 
Tror de har nån Bosch borrmaskin med sladd till bra pris nu. Släng med den så har du hålsågarna också. Vill du ha andra grejor med batteri (sticksåg, tiger, dammsugare): Kör på 18 volt
 
Har testat båda alternativen och måste nog säga att jag tycker att en Panasonic är klart bästa alternativet. Den är smidig och ligger klart bättre i handen än de små makitorna som blir ganska grova i handtaget. Sen har du mer kraft och klarar med uppgifter.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.