4 317 läst · 4 svar
4k läst
4 svar
Skruvdragare med sexkant 1/4"-maskinfäste vs. Snabbchuck: 13 mm
Jag har en B&D skruvdragare med båda sexkant 1/4"-maskinfäste och 10mm snabbchuck. När jag skruvar med bits är ju sexkant 1/4"-maskinfäste kanon, medan när jag borrar är snabbchuck kanon. Hur gör profsen? Har dom två stycken skruvdragare. En med exkant 1/4"-maskinfäste och en med snabbchuck, eller är det snabbchuck som gäller??
Detta med at sätta på snabbchuck utanpå 1/4"-maskinfäste är ju jättebra när man bytar mycket mellan borning och skruvning.
Detta med at sätta på snabbchuck utanpå 1/4"-maskinfäste är ju jättebra när man bytar mycket mellan borning och skruvning.
Jag brukar rekomendera maskinen jag själv kör med, en AEG BBS12KX Raptor med löstagbar chuck.
Det är en mycket kraftfull maskin som är på väg ut ur sortimentet och ska ersättas av en ny och säljs då till ett bra pris.
Sen finns det ju mycket roligt med bitsfäste idag så som borr, gängtappar och försänkare m.m.
Här kommer några exempel:
Produktinformation
Produktinformation
Produktinformation
Ett smart kombiverktyg:
Produktinformation
Det är en mycket kraftfull maskin som är på väg ut ur sortimentet och ska ersättas av en ny och säljs då till ett bra pris.
Sen finns det ju mycket roligt med bitsfäste idag så som borr, gängtappar och försänkare m.m.
Här kommer några exempel:
Produktinformation
Produktinformation
Produktinformation
Ett smart kombiverktyg:
Produktinformation
Precis så, det är inte ofta man ser någon annan lösning..ACME skrev:
Enda gången jag har med mig två maskiner är just när man måste försänka eller förborra varenda hål i t.ex. hårt trallvirke (ej tryckt) eller liknande.
Då är det gott med en extra maskin annars blir det ett fasligt bytande i och med att man inte kan förborra/försänka allt på en gång..
Liknande trådar
-
DeWalt 18 V XR skruvdragare - blir inte klok på sortimentet
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skruvdragare Bosch GSR 18v-60 c Uppsala
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Senco ds55 duraspin - fungerar den med Ryobi 18v skruvdragare
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Reparera en blå bosch skruvdragare GSR-18-2 Li Plus ?
Teknik -
Vilken skruvdragare, blå Bosch 18v
Verktyg, Maskiner & Fordon