Hej!

Jag har en 12v skruvdragare med några år på nacken. Tyvärr har laddaren till den kortslutit, och det verkar som om batterierna också fått sig en kyss för dom vill inte ta mot laddning trots att jag lånat en laddare och testat.

Nu till min fråga, är det någon som mellan tummen och pekfingret vet vad en laddare och en eller två 12v batterier kan kosta. Är det ens lönt att köpa, eller ska man satsa på en ny maskin istället?

Vet ej vad Atlas Copco laddare kostar, men om den inte är allt för gammal kan jag tipsa dig om Atlas Copco, AEG och Milwaukee delar samma batterisystem. De ägdes tidigare båda av Atlas Copco koncernen.
Har själv en AEG Best 12X köpt för ca 5 år sedan och min laddare och batteri står det Atlas Copco PBS 3000 på. Laddare har produkt nr (RCU 40 MB). Jag har köpt batteri på www.midas.nu för 685 kr.
http://www.midas.nu/Shop/Index.php?ArticleId=AG-1204MH

Jag tror dock att det billigaste alternativet för dig är att köpa en AEG med 2 batterier, det brukar vara erbjudande på dem lite då och då för ca 1700 - 1800 kr.

Som sagt så är Atlas Copco, AEG och Milwaukee i stort sett samma saker...
Batterier av samma modell passar i dom olika maskinerna och det enda man ska passa sig för är att använda nya NiMh-batterier i gamla laddare som endast klarar NiCd-batterier annars kan man byta som man vill.
Att köpa 2 nya batterier och en laddare är inte lönt för batterierna kostar runt 700:-/st och laddaren säker det samma (är osäker men det är en ganska avancerad laddare till skillnad från tex DeWalt).
Köp en billigare AEG-maskin med 2st 3,0Ah batterier och du har vips nytt batteri till din gamla Atlas och en ny reservmaskin...

AEG billigare och milwaukee dyrare... milwaukee maskinerna hette tidigare Atlas copco... Samma tillverkar olika prisklasser...

putte_1 skrev:
AEG billigare och milwaukee dyrare... milwaukee maskinerna hette tidigare Atlas copco... Samma tillverkar olika prisklasser...
...men felra är samma maskiner med små skillnader!
Vet man vad man ska köpa i AEG så kan man göra kap!!! ;)

Vet man vad man ska köpa i AEG så kan man göra kap!!!
P-Plats vilka AEG maskiner är speciellt prisvärda tycker du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.