Självbyggare
· Örebro
· 38 inlägg
Har läst mycket gott om skruvautomaten när man skruvar gipsskivor.
Funderar på om den även kan funka bra till råspontluckor och regling av innerväggar?
Har aldrig provat en skruvautomat och känner ingen som har en så jag kan inte testa innan jag köper.
Utgår från att en skruvautomat definitivt inte funkar till stommen. Har jag rätt i det?
Funderar på om den även kan funka bra till råspontluckor och regling av innerväggar?
Har aldrig provat en skruvautomat och känner ingen som har en så jag kan inte testa innan jag köper.
Utgår från att en skruvautomat definitivt inte funkar till stommen. Har jag rätt i det?
Självbyggare
· Örebro
· 38 inlägg
Min snickare som hjälpt med konstruktion och allt annat tycker att jag ska skruva 100% och inte spika något. Jag försöker lyda hans råd... därav frågan.Stefan N skrev:
Gissar att jag får köra med vanlig skruvdragare i så fall...
Jag har dragit golvspån med skruvautomat, vilket nog kan räknas som tuffare än råspontluckor. För den typen av skruvdragning bör man ha en skruvautomat som inte är för svag. Min heter Festool DWC 18-2500. Det finns en snabbare version, DWC 18-4500, men jag är tveksam till att den klarar golvspån.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 360 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 360 inlägg
Det tåls att tänka på att skruvautomat bara betyder en skruvdragare som automatiskt matar fram skruv och inte beskriver vad den klarar av eller är lämplig till.
Utan att gå in på detalj (dels för att jag inte har så bra koll) så känns en automat väldigt onödigt för dig. Att bygga är 80% att hantera materialet så det du sparar på en automat blir nog ovesäntligt. Hamnar du inför ett stort "automatjobb" kan du hyra en specifikt för det jobbet.
Utan att gå in på detalj (dels för att jag inte har så bra koll) så känns en automat väldigt onödigt för dig. Att bygga är 80% att hantera materialet så det du sparar på en automat blir nog ovesäntligt. Hamnar du inför ett stort "automatjobb" kan du hyra en specifikt för det jobbet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 469 inlägg
Det är bättre att spika råspont än att skruva den då den lever ganska mycket med årstiderna. Galvade spikar är elastiska och ogängade och går inte av.
Liknande trådar
-
Avslutad: Vinn en kraftfull slagskruvdragare
Tävling -
Makita bordcirkelsåg/klyvsåg, slagskruvdragare och sticksåg (batteri) - Katrineholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Avslutad: Vinn en kraftfull borrskruvdragare från Makita
Tävling -
Avslutad: Vinn en kraftfull skruvdragare från Festool
Tävling -
Avslutad: Vinn Ryobi borrskruvdragare R12SD-120G
Tävling