Hej! Jag har köpt och piffat upp en kökssoffa. Jag fick de här gångjärnen till men skruvarna som ska gå in i soffan verkar bortflugna. Det känns som att jag har tre alternativ här och skulle vilja ha er input:

1. Försöka hitta rätt storlek på skruv (både till locket och till sidan) - frågan är då hur jag ska kunna räkna ut det utan att ta med hela soffan till skruvaffären

2. Köpa nya gångjärn - tips i så fall på hur man ska tänka.

3. Skita i gångjärnen och bara låta locket ligga på

Har ni något annat tips så hojta. Den här har nu stått här halvfärdig i ett par månader och jag känner att jag måste få klart det här nu.

• Öppen kökssoffa med träinsida, inklusive lock utan gångjärn, samt obefintliga skruvar i locket där gångjärn skulle monteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en kökssoffa i trä med monterade gångjärn på sofflocket, utan skruvar synliga.
    Skapa konto
  • Kökssoffans insida med monterad träplanka och synliga skruvhål för gångjärn.
    Skapa konto
  • Närbild på ett metallgångjärn i handen, med en ljus träyta i bakgrunden som kan vara en kökssoffa.
    Skapa konto
  • En hand håller ett metallgångjärn ovanför en kökssoffa utan skruvar, som nämns i inlägget om att få soffan klar.
    Skapa konto
Ser ut som att de suttit med maskingängad skruv? Åtminstone i locket, förmodligen stl M6 eller M8, 10-15mm långa borde räcka.

Syns inte på bilden vad det är i sidan, är någon slags gängat rör där i också eller? I såna fall motsvarande maskinskruv.

torparavgrund torparavgrund skrev:
Ser ut som att de suttit med maskingängad skruv? Åtminstone i locket, förmodligen stl M6 eller M8, 10-15mm långa borde räcka.

Syns inte på bilden vad det är i sidan, är någon slags gängat rör där i också eller? I såna fall motsvarande maskinskruv.
Jag hittade skruvarna till slut. Enorm lättnad. Tack för hjälpen ändå!

B byggahauset skrev:
Jag hittade skruvarna till slut. Enorm lättnad. Tack för hjälpen ändå!
Så vad var det för några?

torparavgrund torparavgrund skrev:
Så vad var det för några?
De vänstra till locket och de högra in i själva soffan

• Sex skruvar på en beige matta, de vänstra är kullriga och de högra är spetsiga, används för att montera lock och soffa.
    Skapa konto
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.