Hej ! Om jag vill klamra ett rör i ett tak i en krypgrund som består av asfaboard. Ska det då användas någon plugg eller skruvar man direkt i asfaboarden?

Det borde finnas läkt eller någon regel inom 60cm att skruva i. Boarden skruvas i som sista utväg.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det borde finnas läkt eller någon regel inom 60cm att skruva i. Boarden skruvas i som sista utväg.
Precis. Finns reglar på cc60 som används, men det blir lite klamring däremellan. Känns som jag får bra fäste med att bara använda själva skruvklammern men frågan är lite om man istället ska använda plugg ?

Boarden är väl en tunn rackare,3-6mm? Testa om det sitter bra , troligen halvbra va?

Boarden är väl en tunn rackare,3-6mm? Testa om det sitter bra , troligen halvbra va?
Precis, tror den är Max 8-10 mm. Sitter såklart inte lika bra som över regeln där det nyper direkt

Om det inte är några tunga rör du ska skruva fast räcker det kanske med skruv på reglarna och en i mitten på boarden?

Om det inte är några tunga rör du ska skruva fast räcker det kanske med skruv på reglarna och en i mitten på boarden?
Japp , tänker så med (y)

Asfaboard är ju poröst som treetex. Som sagt, hitta reglarna och gör infästningarna så att dom håller där.

Jag föreslår att du först skruvar en entumsbräda så du har nått att klamra på

• Gilla
Jonatan79 och 3 till
  • Laddar…
S
Gör som fribygg skrev

• Gilla
Fredrik K80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.