Jag skulle skruva in ett antal skruvar med krok i en betongvägg och de gick av, se bild:
Nu är den andra delen kvar i väggen (i en plugg) och jag vet inte hur jag ska göra?
Hur kan jag enklast få ur den?
Första gången jag är med om att en skruv går sönder.
Jag använda mig av en enkel tång och vred enbart med enkel handkraft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är den andra delen kvar i väggen (i en plugg) och jag vet inte hur jag ska göra?
Hur kan jag enklast få ur den?
Första gången jag är med om att en skruv går sönder.
Jag använda mig av en enkel tång och vred enbart med enkel handkraft.
Jag behöver få in en skruv just där, så ska prova med en metallborr.
Är det enkelt att få bort det med en sådan?
Är det enkelt att få bort det med en sådan?
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Precis som ovanstående har skrivit. Ska du t.ex. hänga upp en tavla gör det kanske inte så mycket om du borrar nytt hål bredvid. Ett annat alternativ kan vara att använda sig av s.k. "grispick" se bifogad länk.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...ing/Avdragare/Skruvutdragare-5-st-2000016851/
Finns på flera byggvaruhus m.m.
Lycka till.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...ing/Avdragare/Skruvutdragare-5-st-2000016851/
Finns på flera byggvaruhus m.m.
Lycka till.
Samma metod för att få ut skruven är inte så dum om den inte sitter alltför långt inne. Använd en hovtång. Du måste förstås kanske vidga hålet en del för att komma åt.Pushparaj Marius Silva skrev:
Gör inte det, en så pass klen pitt tål nästan inget vridmoment alls. Den kommer nästan garanterat att gå av och eftersom den är härdad har du ett ännu värre problem på halsen.Fel av Åke skrev:
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Skruv har gått av under gräsklipparen
Robotgräsklippare -
Skruv fastnat - IKEA integrerad diskmaskin
Vitvaror -
Ytong lättbetongskruv till adjufix gått runt i väggen vad fylla med?
Stenhus -
Hur tar man bort ett stöldsäkert altanlås med stöldsäkra skruvar? Vredet har gått sönder och jag
Fönster & Dörrar -
Skruva av takdusch (fastnat)
Badrum