Hej,
Planerar att bygga ett attefallshus med bastu i stil med denna rendering. Letar efter skjutdörrar eller vikbara dörrar som skulle passa till detta ändamål. Modulmått ungefär 350 X 210 cm men det är såklart flexibelt eftersom huset inte är byggt ännu.
Har kikat på Nordiska Fönster men deras priser är helt overkliga, över 200 000 kr för en 4-delad skjutdörr. Så nu letar jag efter mer prisvärda alternativ. Någon som har erfarenhet av liknande dörrar?
Planerar att bygga ett attefallshus med bastu i stil med denna rendering. Letar efter skjutdörrar eller vikbara dörrar som skulle passa till detta ändamål. Modulmått ungefär 350 X 210 cm men det är såklart flexibelt eftersom huset inte är byggt ännu.
Har kikat på Nordiska Fönster men deras priser är helt overkliga, över 200 000 kr för en 4-delad skjutdörr. Så nu letar jag efter mer prisvärda alternativ. Någon som har erfarenhet av liknande dörrar?
De är allt lite märkliga på nordiska fönster, just nu har de 55% rabatt…
https://www.nordiskafonster.se/bundles/vikdorr/hel-aluminium/4-delad
Med det sagt så har jag ett sådant vikparti från dem. Ganska nöjd förutom en sak, handtaget sitter i vägen så de går inte att ställa upp utan att ha ett dörrstopp. Kan vara en felkonfiguration… jag köpte mitt genom bygghemma och det ska man verkligen INTE göra. Handla direkt av dem istället så kanske det blir rätt.
Finns en magnet för uppställning:
Men…
Om man har dessa fönster i ett uterum i anslutning till ett hus behöver man ju inte ha handtag på utsidan, men i mitt (och ditt) fall kommer man ju inte in då… 😁
https://www.nordiskafonster.se/bundles/vikdorr/hel-aluminium/4-delad
Med det sagt så har jag ett sådant vikparti från dem. Ganska nöjd förutom en sak, handtaget sitter i vägen så de går inte att ställa upp utan att ha ett dörrstopp. Kan vara en felkonfiguration… jag köpte mitt genom bygghemma och det ska man verkligen INTE göra. Handla direkt av dem istället så kanske det blir rätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om man har dessa fönster i ett uterum i anslutning till ett hus behöver man ju inte ha handtag på utsidan, men i mitt (och ditt) fall kommer man ju inte in då… 😁
Visst är det en provocerande rabatt? Jag har inte startbesked för attefallshuset ännu, så vågar inte beställa några dörrar :/1977bjorn skrev:De är allt lite märkliga på nordiska fönster, just nu har de 55% rabatt…
[länk]
[bild]
Men…
[bild]
Hade inte tänkt på det där med med vikbara dörrar och handtaget på utsidan (vilket är ett måste, som du påpekade).
Liknande trådar
-
Strid om bygglov för solceller på marken med många inblandade parter
Artikelkommentarer -
Rätt eldosa för dubbel Renova kombiram? Eller vad kan man hitta på?
El -
Järn, mangan eller humus?
Vatten & Avlopp -
Gemensam häck eller inte? (Behöver råd)
Häckar, Buskar & Träd -
Skjut- eller vikparti
Fönster & Dörrar