Jag undrar helt enkelt om det är någon som har köpt en skivhållare kan berätta vart och hur mycket den kostade? Har letat, vad jag tror, överallt men inte hittat :S

Biltema har en slags stylta som jag har använt med framgång. Satte en större skiva med en filt på ovandelen. Har satt takgips och pärlspont skivor med den.

Ola78
Är det skivor i tak du ska sätta är det nog enklare att du hyr en skivlyft.

• Skivlyft.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska gipsa väggar, så jag behöver en gipskrycka för att spänna skivan mot taket. Men tack ändå Ola, jag ska även gipsa tak så det ska jag komma ihåg! :)

Wiberg86 skrev:
Var nog lite otydlig, ber om ursäkt för detta!
Jag menade en sånn här :)

[länk]
K-Rauta har en sån, kommer inte ihåg vad den kostade men i deras Proffs(?) serie är det inga höga belopp. Smidig att använda.

Redigerat:
Hittar ingen på K-Rautas hemsida, men jag ska kika i affären nästa gång jag är i Göteborg! Tack så mycket :) Några fler förslag?

Kofot

Hehe, ja det skulle vara ett alternativ.. jag har t.o.m. testat det alternativet :) Är dock lite väl krångligt och tar lite väl lång tid för min smak. Men alla förslag är välkomna! :)

Den du söker kan finnas på Beijers eller Woody. Den kostar 600-700:- Jag kan meddela att den är värd varenda krona, har man börjat använda den vill man inte ha något annat.

Ska du bara ha en manick för att trycka upp skivan mot taket och inte gipsa tre tusen kvadratmeter vägg så kan du bygga en egen lite snabbt! Pengarna som du sparar lägger du givetvis på något läckert verktyg!

Tack för alla svar Alla! Hittar jag ingen på K-Rauta, Beijer, Woody eller Gyproc som jag har mailat så bygger jag en egen Fluxor! Man har ju ändå tummen lite mer till vänster än mitt i handen :)

Wiberg86 skrev:
Hehe, ja det skulle vara ett alternativ.. jag har t.o.m. testat det alternativet :) Är dock lite väl krångligt och tar lite väl lång tid för min smak. Men alla förslag är välkomna! :)
Skojar absolut inte, lägg hellre pengarna på en gipsautomat och du kan trycka upp skivan med en vettig kofot.

Har redan en gipsautomat så skulle hellre lägga pengarna på en skivhållare :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.