A
G GoGetLost skrev:
Snickare brukar vara proffs på att snickra, el är de oftast inte proffs på alls (Av egen erfarenhet) men du gör som du vill :crysmile::rofl:
De kanske är flera på firman. Vad tror du själv Allan? Gör en vild gissning!
 
  • Haha
  • Gilla
Tubes och 1 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
De kanske är flera på firman. Vad tror du själv Allan? Gör en vild gissning!
Ja de kanske är flera på firman? Vad har det för betydelse? Är de mer professionella på el ju mer snickare de har där? :cool:
 
  • Gilla
IngemarB
  • Laddar…
Du får återkomma med hur det blev. Intressant med ett hus byggt med platta paket från IKEA.

Kan du inte ersätta en vägg med en bokhylla också? Flexibelt och billigt.
 
  • Gilla
  • Haha
Kromo och 6 till
  • Laddar…
A
G GoGetLost skrev:
Snickare brukar vara proffs på att snickra, el är de oftast inte proffs på alls (Av egen erfarenhet) men du gör som du vill :crysmile::rofl:
Du verkar ha roligt, hög på gräs?
 
  • Haha
Tubes
  • Laddar…
P Pin skrev:
Din elektriker bör installera alla uttag med dessa:
[länk]
Har du inte förstått att det inte är någon elektriker inblandad ;)
Det räcker ju med snickare :cool:
 
  • Gilla
udihow och 1 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Du verkar ha roligt, hög på gräs?

Lite roligt är det nog allt men inte är det på grund av något gräs inte :cool:
 
Magnus Filip skrev:
Du verkar ha roligt, hög på gräs?
Inte säsong för gräs nu
Du får vänta tills det börjar växa igen, min klippare står undangömd i förrådet och kommer inte fram förrän till våren :cool:
Ärligt talat så vet jag inte varför du ställer frågor här eftersom du inte lyssnar och tar åt dig svaren
Nästa gång jag läser något inlägg där du frå%ar om något kommer mitt svar att bli: Det låter bra. Kör på bara :crysmile:
Men skyll inte på mig när det går åt h-e ;)
 
  • Gilla
Kromo och 4 till
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
Lite roligt är det nog allt men inte är det på grund av något gräs inte :cool:
Har tagit fram popcorn och samlat familjen runt om mig
Vill ju inte missunna dom nöjet att få sig ett gott skratt :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Kromo och 2 till
  • Laddar…
I ett rum i källaren saknades taklampor helt. Det är låg takhöjd, så vi satte dit sådana där ljuspaneler från Ikea som styrs med Trådfri-knappar. Vi har satt en knapp vid vardera dörr in i rummet, och jag lyckas ha ner dem jämt eftersom de bara sitter med magnet i sina hållare :seenoevil:

I övrigt funkar det som vilken lampa som helst (y) Man måste inte hålla på med appar och grejer och man måste inte ha gateway om man bara vill tända och släcka eller dimra lampor.
 
E
Cool idé att kunna spara in en hundralapp eller två i varje rum ju! Om det dessutom är snickarna som gör allt elinstallationsarbete så blir det ju ännu billigare när det inte behövs någon dyr och elak elektr... ursäkta, ockrare, till att göra arbetet.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Cool idé att kunna spara in en hundralapp eller två i varje rum ju! Om det dessutom är snickarna som gör allt elinstallationsarbete så blir det ju ännu billigare när det inte behövs någon dyr och elak elektr... ursäkta, ockrare, till att göra arbetet.
Du har verkligen kommit på en toppenide
Men utbildade snickare kostar ju också en hel del i timmen
Blir nog billigare om man kan hitta en städfirma som använder sig av svart arbetskraft som saknar uppehållstillstånd
Låt dom sköta hela bygget, då kommer det att bli j-t billigt :crysmile:
 
  • Haha
SonnyListon
  • Laddar…
Men om de nu skall dra flexrör (vilket endast elektriker får göra) kan de ju likaväl dra rör med fördragen tråd i, då har du trådar och slipper batterier och leksaks armatur.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Nu verkar du redan ha bestämt dig, tråden spårat ut och det blivit "alla mot dig",

Men ställer mig också till skaran som är skeptisk till att skippa fast dragning, har håll på med hemautomation i över 10 år nu och min stora takeaway är att det alltid är nåt som krånglar.

Framförallt:
* Du kommer till stugan, istället för att njuta av ett glas vin på altanen måste du byta batterier i några brytare, du har inga nya med dig och närmsta affären är stäng.
* Magnetbrytare som "försvinner", barnen/polarna gömmer dom eller så försvinner de av sig själva som fjärrkontrollen till TVn.
* Vad gör du om 15 år när en brytare går sönder och den inte finns några ersättare? Byter allt i hela huset?
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Har du inte förstått att det inte är någon elektriker inblandad ;)
Det räcker ju med snickare :cool:
Jag menade snickare (y)
Åskväder ska ju fästas i hållare på väggen. Definitivt ett jobb för snickaren, inte elektrikern.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.