Ta privatmäklaren eller liknade så blir inte det så stor kostnad om det är viktigt.
 
Nu har det löst sig. Han vill bli utköpt (tar med sig sin skatt = får mer pengar) + att vi delar på stämplingsavgiften. Har kommit överens om beloppet också - kvar är bara att jag och pojkvännen vill det eller inte. Jobbigt! :( HR nära jobb eller villa nära natur och slippa flytta dottern från skolan...????? :(
 
Det är ju inte dottern som har satt sig i den här situationen så jag tycker du ska prioritera henne och inte flytta henne från skolan. Flytta närmare jobbet kan man alltid göra senare. Hon är bara ung en gång och skolflytt kan vara jobbigt.
 
snysop skrev:
Jobbigt! :( HR nära jobb eller villa nära natur och slippa flytta dottern från skolan...????? :(
För en oegoistisk och ansvarstagande förälder låter det inte som ett jättejobbigt val.......
 
Ja det var klantigt av mig att inte skriva alla för- och nackdelar med de olika alternativen... Huset kostar som man kanske kan lista ut mycket mer i månaden än en HR. Dessutom förlängs restiden med det dubbla = hon får vara längre på förskolan. Dessutom ligger HR nära mormor och morfar. Barn anpassar sig faktiskt. Jaja vi får se hur det blir.

Tack för alla svar.
 
Jag bråkar lite till, men varför inte bodela? Eller har jag missat att det inte är ett alternativ? Varför ge staten en helt onödig lagfart? Det är ju ingen skillnad på en försäljning och en bodelning juridiskt, ni kan bestämma precis hur mycket den ena ger till den andra i ett avtal och skriva under det. Det heter dock bodelningsavtal istället för köpeavtal.
 
yens skrev:
Jag bråkar lite till, men varför inte bodela? Eller har jag missat att det inte är ett alternativ? Varför ge staten en helt onödig lagfart? Det är ju ingen skillnad på en försäljning och en bodelning juridiskt, ni kan bestämma precis hur mycket den ena ger till den andra i ett avtal och skriva under det. Det heter dock bodelningsavtal istället för köpeavtal.
Kan man via bodelning göra att han tar med sig sin skatt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.