211 läst · 2 svar
211 läst
2 svar
Skillnad på Glidex armaturfett och CRC silikonfett?
Idag skulle jag fixa en trög kökskran, blandaren och pipen var tröga.
(FMM 4000 troligen konverterad till 9000)
Försökte finna Glidex armaturfett på Jula och Byggmax men de har inte det fettet.
Använde CRC silikonfett efter att ha rengjort.
Känns mindre trögt men funderar på om CRC silikonfett har tjockare konsistens än riktigt Glidex armaturfett,
någon som har detaljkunskap?
# # #
De armaturfetter som jag finner på nätet verkar oftast säljas i små förpackningar och till ett högt pris så det kan indikera "kvalitetsskillnad". Dessutom har jag ett svagt minne av att armaturfett som jag använt för några år sedan var mer rinnigt men minnet kan svika mig ;-)
(FMM 4000 troligen konverterad till 9000)
Försökte finna Glidex armaturfett på Jula och Byggmax men de har inte det fettet.
Använde CRC silikonfett efter att ha rengjort.
Känns mindre trögt men funderar på om CRC silikonfett har tjockare konsistens än riktigt Glidex armaturfett,
någon som har detaljkunskap?
# # #
De armaturfetter som jag finner på nätet verkar oftast säljas i små förpackningar och till ett högt pris så det kan indikera "kvalitetsskillnad". Dessutom har jag ett svagt minne av att armaturfett som jag använt för några år sedan var mer rinnigt men minnet kan svika mig ;-)
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 435 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 435 inlägg
Jag kan inte svara på konsistensen då jag aldrig tänk på det men en skillnad är väl att CRC: vanliga lilla tub silikonfett inte är livsmedelsgodkänd, eller??(gissning) vilket då såklart gör en skillnad i kostnaden att tillverka.
Medlem
· Västernorrland
· 10 924 inlägg
Är nog ingen skillnad som spelar nån roll. Armaturfett är gjort på 100% ren siliconolja och livsmedelsgodkänd. Andra siliconfetter har väl inget godkännande bara.........
Liknande trådar
-
Mitsubishi Ecodan - skillnader i olika inomhusdelar
Värmepumpar -
Förråd olika färg tak/vägg ncs0500 fönster ncs0502, blir det skillnad?
Färg, Måla & Tapetsera -
Prischocken för el – skillnad på 3100 procent mellan norr och söder
Artikelkommentarer -
Skillnad minikulventil och Ballofix?
Vatten & Avlopp -
Hur ska man fixa nivåskillnad vid ny och gammal vägg / dörr?
Byggmaterial & Byggteknik