1 839 läst · 12 svar
2k läst
12 svar
Skattereduktion? Nänä.
Om du inte redan köpt dina fönster bör du kolla in plastfönster istället.
Såna kommer jag att beställa och de har ju en bättre isolerad karm och ett bättre totalenergiväre från start.
1.2 ska du få som standard med ett plastfönster.
för att inte tala om ett förmånligt pris.
Jag har besökt en leverantör från Tyskland och de fönsterna var mycket regäla och de tillverkade även skitsnygga ytterdörrar men de var relativt dyra.
Kanske på grund av att de i Tyskland har ett helt annat säkerhetstänkande än oss här i norr.
Såna kommer jag att beställa och de har ju en bättre isolerad karm och ett bättre totalenergiväre från start.
1.2 ska du få som standard med ett plastfönster.
för att inte tala om ett förmånligt pris.
Jag har besökt en leverantör från Tyskland och de fönsterna var mycket regäla och de tillverkade även skitsnygga ytterdörrar men de var relativt dyra.
Kanske på grund av att de i Tyskland har ett helt annat säkerhetstänkande än oss här i norr.
Har inte funderat på det ...jag ska putsa min kåk
I mina ögon borde det väl fungera att spika in dom i fasaden och om det behövs använda någon form av byggsilicone eller nåt i den stilen mot plastytan ??
men som sakt inte funderat på´t
I mina ögon borde det väl fungera att spika in dom i fasaden och om det behövs använda någon form av byggsilicone eller nåt i den stilen mot plastytan ??
men som sakt inte funderat på´t
Nej, det här med skattereduktionen är rena blåsningen. Man får GARANTERAT betala mer än 10 000 för att sänka U-värdet under 1,2 i alla fönster i ett normalhus. Är man gladare då, när man har omfördelat pengar från staten till en fönsterfabrikant...? Den lilla energivinst det ger i förhållande till ett nytt standardfönster är förmodligen inte ens mätbar.
Ta kontakt med Mockfjärdsfönster, dom kan hjälpa dig med traditionella fönster som klarar U-värdesgränsen 1,20. Tyska tillverkare använder ofta bara själva glaset när dom anger U-värdet, alltså inte hela konstruktionen.
Kontrollen gör ju skatteverket. Det som behövs tillsammans med bidragsansökningen är ett intyg från fönsterleverantören att fönsterkonstruktionerna som sålts klarar U-värde max 1,20.
Såvitt jag vet så är det skattekontoret i Vimmerby som kommer att handlägga dessa ärenden.
Såvitt jag vet så är det skattekontoret i Vimmerby som kommer att handlägga dessa ärenden.
Kan bara hålla med Trawolta, skattereduktion handlar bara om att fånga in dig i ett livslångt skattebetalande över dina energisparande åtgärder!
Vem har tex. förstått vad enrgiskatteväxling är utom att ta ut högre skatt på biobränslen? blir andra energislag mindre taxerade? eller kanske uteblir tilltänkta skattehöjningar som vi inte visste om?
Direkt el vill man också förbjuda, vedeldning får vi inte göra i städerna, hur ska vi värma husen? jo fjärrvärme....då har dom dig i P-@£$greppet dvs, du kan aldrig byta och det är kommunen och deras bundsförvanter som kan p-@£$slå dig på dina surt förvärvade sista energikronor!
Vem har tex. förstått vad enrgiskatteväxling är utom att ta ut högre skatt på biobränslen? blir andra energislag mindre taxerade? eller kanske uteblir tilltänkta skattehöjningar som vi inte visste om?
Direkt el vill man också förbjuda, vedeldning får vi inte göra i städerna, hur ska vi värma husen? jo fjärrvärme....då har dom dig i P-@£$greppet dvs, du kan aldrig byta och det är kommunen och deras bundsförvanter som kan p-@£$slå dig på dina surt förvärvade sista energikronor!
Liknande trådar
-
Fundersam på faktura - grön skattereduktion?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Grön teknik skattereduktion vid installation av laddbox, stämmer fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Regeringen vill utöka skattereduktionen för solceller
Artikelkommentarer -
Förslag att höja skattereduktionen till 20% från 1 januari 2023
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Filter enl. vattenanalys
Vatten & Avlopp