Jag tog mig nog lite vatten över huvudet när jag fick för mig att åtgärda en mindre fuktskada i ett hörn av taket på sommarstugan. Många moment jag inte tänkte på innan. T.ex. hur svårt det är att matcha gerade hörn och att hitta panelbrädor med rätt profil.
Vad tror ni proffs här på forumet, behöver jag (eller nån annan bättre lämpad) göra om det här eller går det att foga med något och sen måla? Utseendet är inte superviktigt, bara det inte leder till värre fuktskador.
Vad tror ni proffs här på forumet, behöver jag (eller nån annan bättre lämpad) göra om det här eller går det att foga med något och sen måla? Utseendet är inte superviktigt, bara det inte leder till värre fuktskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utefog?T Trrttsch skrev:Jag tog mig nog lite vatten över huvudet när jag fick för mig att åtgärda en mindre fuktskada i ett hörn av taket på sommarstugan. Många moment jag inte tänkte på innan. T.ex. hur svårt det är att matcha gerade hörn och att hitta panelbrädor med rätt profil.
[bild] [bild]
Annars brukar man väl använda knutbräda på gavlar?