Hej.
Hur slätt kan man få skarvarna med ett tak av gipsskivor?
Är okunnig själv men hade förväntningar att det skulle bli slätare än vårat.
Vi hade tänkt belysa taket, men ser förtaskigt ut med belysning.
De flesta tycker det se ganska dåligt ut men kan vara så att det är inom branschens standard.
Svårt på bild men någon som kan råda om detta är normalt, samt något tips om det går att få det bättre?
Tack på förhand
Hur slätt kan man få skarvarna med ett tak av gipsskivor?
Är okunnig själv men hade förväntningar att det skulle bli slätare än vårat.
Vi hade tänkt belysa taket, men ser förtaskigt ut med belysning.
De flesta tycker det se ganska dåligt ut men kan vara så att det är inom branschens standard.
Svårt på bild men någon som kan råda om detta är normalt, samt något tips om det går att få det bättre?
Tack på förhand
Spelar ingen roll, en riktig målare kan dölja skarvar utan försänkning även i starkt släpljus.useless skrev:
Gör vi dagligen, att få skivor med fasning på alla kanter är det sällan vi får. Dom är för dyra.
Ja är hantverkare som gjort. Detta är resultatet efter tre försök. Enligt hantverkare så är detta fullt godkänt.R Ragganof skrev:
Väntar på svar från besiktningsman som tycker det var svårbedömt.
De hävdar att i och med att det är släpljus så är de ok. Min åsikt så är det randigt utan belysning, och katastrofalt fult med belysning.
Såg ut som vanliga väggskivor. Meduseless skrev:
Är från ett nytt Vårgårdahus.useless skrev:
Var skivor med försänkning längs långsidorna.
Ska det vara skillnad på tak och vägg skivor? Tyckte de såg likadana ut.
Om man är nogrann och vill ha slätt i tak så tar man skivor med försänkt kant runt om, men man måste ju ändå kunna spackla som målare.
Det går ju spackla ut kortsidor utan försänkning men en bulle blir det ju, sen är målare olika bra på att dölja dom.
Jag satte skivor med försänkning runt om i hela undervåningen och har inte tillstymmelse till bulle i valfritt släpljus.
Det går ju spackla ut kortsidor utan försänkning men en bulle blir det ju, sen är målare olika bra på att dölja dom.
Jag satte skivor med försänkning runt om i hela undervåningen och har inte tillstymmelse till bulle i valfritt släpljus.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 748 inlägg
Usch det där var inte snyggt
Hej, Jag har också haft likadant problem. Finns det någon lösning? Vi har målat 2 grund redan och spacklat helt men det hjälper inte. Det syns ändå.
Ser ut att vara en rejäl generalskarv för alla kortsidor. Man ska förskjuta kortskarvarna.