1 280 läst · 10 svar
1k läst
10 svar
Skarva kabel inuti lampkropp
Grejen är att jag byggt en sänggavel där jag dragit fram kablar som ska kopplas till lampan. När jag skulle installera lampan trodde jag att det bara var att koppla in kablarna i Vippströmbrytaren så jag kapade kablarna som var monterade med en stickpropp och då blev det lite fel.K Kane skrev:
Moderator
· Stockholm
· 52 913 inlägg
Första frågan, ”lampkroppen” är den av metall eller plast?
Andra frågan, ledningen du klippte, var det lösa trådar eller en lampsladd (dubbelisolerad).
Andra frågan, ledningen du klippte, var det lösa trådar eller en lampsladd (dubbelisolerad).
Moderator
· Stockholm
· 52 913 inlägg
Och en skarv, hur kommer den i förhållande till dragavlastning? Blir den nya kabeln dragavlastning?
Oavsett övriga omständigheter så bör du minst välja en skarv som är isolerad utan att använda tejp, ex. wago. Men även då blir det bara enkelisolerat.
Oavsett övriga omständigheter så bör du minst välja en skarv som är isolerad utan att använda tejp, ex. wago. Men även då blir det bara enkelisolerat.
Liknande trådar
-
Hur skarva kabel till dränkpump i djupborrad brunn?
El -
Jag ska ersätta befintlig kabel (svart) från induktionshäll med en ny kabel som redan har perlixepropp, hur ska jag koppla inuti induktionshällen?
Kök -
Kabelkanal, skarva på för uttag. Krävs kulodosa?
El -
Går det att skarva led-lister med vanlig kabel?
Belysning -
Vilken kabel samt hur skarvar jag?
El