1 394 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Skarva 20mm golvvärmerör, tips nippel.
Flyttar ett par slingor från en fördelare, och behöver förlänga rören. Det är matningar som får synlig skarv, så inget dolt i golv. Har ni tips på en pex till pex nippel som funkar för 20 slang?
Jag vill inte ha för pressverktyg. Har hittat pex till R20, men känns onödigt att köpa 3 delar för en skarv. Borde finnas en ren skarvnippel..
Jag vill inte ha för pressverktyg. Har hittat pex till R20, men känns onödigt att köpa 3 delar för en skarv. Borde finnas en ren skarvnippel..
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 382 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 382 inlägg
Vad finns det för nipplar som inte pressas? Antar att expanderas inte är ok heller?
Vad jag vet finns är Vatette 22mm skruvdel och 2 kopplingsset 20mm, rätt godstjocklek(finns flera olika modeller)
Vad jag vet finns är Vatette 22mm skruvdel och 2 kopplingsset 20mm, rätt godstjocklek(finns flera olika modeller)
Med pressas menar jag med pressverktyg, vanliga pex/kona med mutter tänker jag. Lk har även push fit som verkar vara verktygslöst. Aldrig sett innan vet inte om det är ett bra alternativ..Rickard. skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 382 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 382 inlägg
Dom har bara valt att lösa det så för att slippa lagerhålla alla olika varianter. Det finns 3 eller 4 olika 20mm pexrör har jag för mig.M mojjen skrev: