Hej
Jag behöver flytta på rören till ett element. Det är gröna 17mm(närmare 16.5 egentligen) rör. Hittar inga klämringkopplingar till dessa rör. Behöver en T koppling 17- 15 -17 med tre klämringskopplingar. Nytt kopparrör 15mm allså.
En annan lösning är att kapa röret och fixa utvändig 3/8 gänga på den och trixa med 3/8 -15mm omvandlare.
Några tips?

⅜ gänga på dessa rör, är den komparibel med någon M-gänga?
Hittar inga ⅜ gängsnitt.

• En bild på isolerade rörkopplingar med spår av korrosion mot en bakgrund av spån och flis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Måste vara något lurt här, 3/8" är 9.52 mm.

Edit: Ok, nu kom det en bild. Då är det nog bara jag som inte begriper. Läs vidare!

Redigerat:
Att gänga på plats är ett helvete så inget jag rekommenderar att få ihop det hela sedan är likaså ett helvete även med en unionkoppling.

unifix stålrörskoppling som sedan övergår till R15 blir rätt enkelt och sedan kan du ordna ett avstick i mitten mellan de två kopplingarna. Ett annat alternativ är de klämringar av plast som man kan använda i en normal koppling för att koppla på stålrör. Vatette har röda om jag minns rätt för deras 18mm klämringskoppling och om jag kommer ihåg rätt har vsh blå motsvarande

• Gilla
Kbygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.