Bästa svaret
Om hålet i verktyget är tilräckligt djupt och brett är det bara att banka
Är hålet för stort kan du fylla ut med lim och trästickor.
Är det för litet så det riskerar spricka får du borra upp det med först en smal borr på djupet och sen några grövre dimensioner grundare för varje tills du har en tajt passning.
Är det för litet så det riskerar spricka får du borra upp det med först en smal borr på djupet och sen några grövre dimensioner grundare för varje tills du har en tajt passning.
Så det var så pass smidigt som jag antog, har väldigt hårt träslag till handtag så tar nog pytte lite för stort då och sedan min o stickor!nanowire skrev:Om hålet i verktyget är tilräckligt djupt och brett är det bara att banka
Smidigt, tackar!
Mattiasp har helt rätt. Borra ett hål som är rejält mkt mindre. Glödga därefter tången (gasol duger) utan att värma upp tänderna så mycket att de tappar sin härdning. Banka sen ner tången i hålet som anpassar sig och låser fast den grymt bra.
Husägare
· Skåne
· 1 470 inlägg
Ni har säkert helt rätt, men spontant tycker jag att metallen snarare borde utvidgas av värmen och sen krympa när den svalnar? Då borde den ju sitta sämre? Är det någon annan effekt man är ute efter?