Det är ett område på ett gammalt parkettgolv vid balkongen som har blivit repar av hund(?) och diverse tramp ut och in från balkongen. Under de åren jag har bott här så har det blivit mer och mer vattenskada då under olika tillfällen jag inte hunnit stänga balkongdörren i tid, finns inget tak.
Jag undrar nu om det finns något enkelt sätt att snygga till det?
Slitet parkettgolv med repor och vattenskador nära en balkongdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slipa och lacka (hela golvet).

Unikt namn
Det "går" att punktlagagenom att slipa/lacka bara det skadade området.

Men det kommer bli alldeles ljust och sticka ut ordentligt. Det dröjer flera år innan det lagade området skulle få samma mörka nyans som resten av golvet.

Annars en golvmatta? :) Fortsätter man kliva in med blöta skor blir golvet snabbt fläckigt igen.

• Gilla
Alma_80 och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det "går" att punktlagagenom att slipa/lacka bara det skadade området.

Men det kommer bli alldeles ljust och sticka ut ordentligt. Det dröjer flera år innan det lagade området skulle få samma mörka nyans som resten av golvet.

Annars en golvmatta? :) Fortsätter man kliva in med blöta skor blir golvet snabbt fläckigt igen.
Perfekt! Jag kommer slipa och läcka, hellre att det är lite ljust där än skadat. En matta ska läggas på!
Tack för svar!

A Alma_80 skrev:
Perfekt! Jag kommer slipa och läcka, hellre att det är lite ljust där än skadat. En matta ska läggas på!
Tack för svar!
Lacka inte läcka såklart.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.