Jag ska köpa virke till att bygga arbetsbänk som i denna videon
spola fram till typ 25e minuten om ni ska se. Men han säger inte vinket material han köpt. Vad heter såna reglar? Jag är helt nybörjare på detta. Vad skulle ni använda för bänkskiva till denna? Plywood?

Jag kommer behöva en del hjälp under byggandets gång så kommer säkert ställa en del frågor i tråden. Tack för er hjälp!
 
M Förstagångsköparen skrev:
Jag ska köpa virke till att bygga arbetsbänk som i denna videon [media] spola fram till typ 25e minuten om ni ska se. Men han säger inte vinket material han köpt. Vad heter såna reglar? Jag är helt nybörjare på detta. Vad skulle ni använda för bänkskiva till denna? Plywood?

Jag kommer behöva en del hjälp under byggandets gång så kommer säkert ställa en del frågor i tråden. Tack för er hjälp!
Vanliga reglar?
Finns i olika dimensioner, ser ut som 45*95
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
@Frustrator har säkert rätt.
Oavsett vilken dimension du köper så köp inte hem något och låt det bli liggande om du tänker använda vanliga byggreglar. Risken är stor att du står med ett knippe bananer och propellrar när du tänker börja bygga.
Välj så raka reglar som du kan hitta, åk hem, kapa upp och skruva ihop bänken så snart du kan.
Konstruktionsvirke innehåller rätt mycket fukt så när man tar in det i ett utrymme inomhus brukar det hända saker när det torkar.

Lycka till!
//Ronnie
 
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.