Hej!
Jag behöver lite hjälp att reda ut vad det är som angriper min ligusterhäck. Det blir svarta fläckar på bladen som liknar olja och en massa hål överallt. Detta har pågått i ett par år och förra året hittade jag en hel del gröna larver som jag tänkte käkade upp häcken. Samtliga blad ramlade sedan av i förtid under förra sommaren. Ska jag gå på med larvskydd eller kan det vara något annat?

• Gröna blad på buskage med spindelnät, skärpedjup, vegetationsdetalj, dagsljus, naturlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gröna blad på en buske, vissa med skador eller hål, närbild, naturens detaljer.
    Skapa konto
  • Gröna blad på grenar, suddig tegelvägg i bakgrunden, dagsljus, naturdetalj, utomhus.
    Skapa konto
  • Närbild av gröna växtblad med några skador eller fläckar under dagsljus.
    Skapa konto
Johntoc Johntoc skrev:
Hej!
Jag behöver lite hjälp att reda ut vad det är som angriper min ligusterhäck. Det blir svarta fläckar på bladen som liknar olja och en massa hål överallt. Detta har pågått i ett par år och förra året hittade jag en hel del gröna larver som jag tänkte käkade upp häcken. Samtliga blad ramlade sedan av i förtid under förra sommaren. Ska jag gå på med larvskydd eller kan det vara något annat?
Har samma bekymmer. Testat det mesta utan att bli av med skiten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.