Absolut, det är timringen som är svårast och mest tidskrävande. Hur har du tänkt fylla kistorna sen? Maskin eller för hand?
 
Jag är lite tjurig. Så stor risk är att det sker för hand. Jag gillar hårt arbete. ☺
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Mathias12 skrev:
Jag är lite tjurig. Så stor risk är att det sker för hand. Jag gillar hårt arbete. ☺
Det gillar jag! Tänkte också fylla min för hand för den är ju ganska liten. Men jag ändrade mig när jag insåg hur mycket sten det blir.
Men den största anledningen till att jag fyllde min med maskin var för att få den på plats då det var lite stökigt att få den i våg.
 
Det kommer gå många kubik sten till mina kistor. Dessutom så ska stenen transporteras ner till sjön också. Vilket kan bli spännande. Tur man inte är rädd för arbete.

//Mathias
 
Det är roligt också! Ett litet problem jag också har är att jag behöver mer sten till min brygga som jag gjorde i somras. Men jag har nylagd gräsmatta och ingen möjlighet att komma ner med maskiner utan att förstöra.
Stenarna jag behöver ska vara rejäla också så inget man tar för hand. Starka funderingar på att köra en dumper med sten genom skogen..

Galet nyfiken på ditt bryggbygge! Ta mkt bilder;)
 
jag tror jag kommer att transportera ner sten till sjön med snöskoter. Då kan jag köra ut på sjön och lägga stenen ute på isen.

Tanken är att ta mycket bilder.

//Mathias
 
Redigerat:
Hänt en del sen man kollade in sist:)
Spännande med Stenkistorna, hade ju tänkt mig flytbryggor men det lutar mer ått nått liknande detta på några års sikt:)
Riktigt schysst med en rejäl brygga, har du någon form av kalkyler för byggkostnaden?

MVH/
 
Aha, du kommer att sjösätta kistorna genom isen också då?
 
På våren så kommer kistorna att stå på land.
Så jag kan bygga dem på plats och fylla dem med sten.
Så det blir väl lite lerigt kan jag tänka mig.

//Mathias
 
Hej!

Kapten_Haddock


Hänt en del sen man kollade in sist
Spännande med Stenkistorna, hade ju tänkt mig flytbryggor men det lutar mer ått nått liknande detta på några års sikt
Riktigt schysst med en rejäl brygga, har du någon form av kalkyler för byggkostnaden?
Jag gissar på att kostnaden blir strax 100.000, inte billigt men dyrt. Hur ser stranden ut hos dig?


Lite har hänt. Igår kväll fanns det några träd nere vid sjön. Men under natten verkar det varit några träd tjuvar och hämtat ett par stycken. Tur att man tog kort på dem igår kväll.

20160213_172038.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


igår!

20160214_152722.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag!

//Mathias
 
Mathias12 skrev:
Hej!



Jag gissar på att kostnaden blir strax 100.000, inte billigt men dyrt. Hur ser stranden ut hos dig?


Lite har hänt. Igår kväll fanns det några träd nere vid sjön. Men under natten verkar det varit några träd tjuvar och hämtat ett par stycken. Tur att man tog kort på dem igår kväll.

[bild]

igår!

[bild]

Idag!

//Mathias
Dom städade ju iaf upp riset efter sig :)
 
  • Gilla
kallun och 1 till
  • Laddar…
Man får vara glad för de lilla.

//Mathias
 
Vilken otur:D
Dom får gärna komma till mig o stjäla lite oxå:)
 
  • Gilla
Mathias12
  • Laddar…
Hej!

Tankarna om bryggan går vidare. Har tagit bort lite träd vid sjön och ritar upp bryggan i snön på isen. Nästan så att man blir glad när det snöar för då kan man gå ner och rita upp bryggan på sjön igen.

Till veckan skall jag beställa första sten lasset (tror jag). Känns bra om jag kan få börja transportera ner lite sten och lägga på isen.

Men under tiden så lägger vi lite bilder på takmålningarna i halltaket på andra våningen.
036 (5).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151127_203435.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151127_203443.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151127_203456.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Mathias
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Väldigt fina takmålningar!
Ska du lägga stenarna på isen och låta dom sjunka? Eller hinner du med att få hem kistorna innan isen släpper?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.