Vi har ett attefallshus på drygt 20 kvm. Det är ordentligt isolerat, treglasfönster osv. Ska fungera som boende varannan vecka. Värmen kommer från två oljefyllda element. Det är ett enda stort rum. Inget kök, inget badrum.
Ska ordna med friskluft/ventilation. Vill ha självdrag. Fungerar inte det på sikt får jag lösa något annat.
Hur många ventiler, vad för typ av ventil ska jag ha och hur ska de placeras? Bifogar bilder på hela rummet. Elementen ska sitta under de två fönsterna på långsidan (norr). Den andra långsidan har inga fönster.
Tror jag har täckt upp alla förutsättningar nu.
Ska ordna med friskluft/ventilation. Vill ha självdrag. Fungerar inte det på sikt får jag lösa något annat.
Hur många ventiler, vad för typ av ventil ska jag ha och hur ska de placeras? Bifogar bilder på hela rummet. Elementen ska sitta under de två fönsterna på långsidan (norr). Den andra långsidan har inga fönster.
Jag hade plcerat en lägre ventil just ovan elementet vid fönstret och en vid nocken på andra gavelns.J jonteandersson skrev:Vi har ett attefallshus på drygt 20 kvm. Det är ordentligt isolerat, treglasfönster osv. Ska fungera som boende varannan vecka. Värmen kommer från två oljefyllda element. Det är ett enda stort rum. Inget kök, inget badrum.
Vore det inte bättre med ett lite större element än 2 st?
Liknande trådar
-
Självdrag i 70-tals hus
Ventilation -
Nyckelfärdigt attefallshus eller anlita firma, billigast?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Grund till attefallshus
Grund & Markarbeten -
Hur ska jag täta självdragsventilerna
Ventilation -
Hur montera ventilation i attefallshus med självdrag?
Ventilation