9 651 läst · 7 svar
10k läst
7 svar
Sinkningstillsats från Clas Ohlson
De har en sådan här sinktillsats, är det någon här som har testat den?
http://www.clasohlson.se/?AFP=store...;COSID=09DBD81D53D448559B472F4030279A82958645
Blir det bra resultat?
Men får man inte en rund kant där tapparna börjar? Kommer inte den synas? Behövs det efterarbete?
http://www.clasohlson.se/?AFP=store...;COSID=09DBD81D53D448559B472F4030279A82958645
Blir det bra resultat?
Men får man inte en rund kant där tapparna börjar? Kommer inte den synas? Behövs det efterarbete?
Kör själv med en sån och det enda strulet är att plastanhållen för positionering av sidläget kunde varit stadigare samt att det tar en jäkla tid att ställa in den. Excenterspänningen är mer än bra.
Angående det med de runda ändarna så kan en sån här jigg enbart skapa halvförtäckta sinkningar vilket innebär att man aldrig ser det runda. Sinkningen syns enbart ifån en sida.
Sen är man låst till färdiga mallar så det går inte att göra sinkningar med fritt avstånd mellan sinkarna, inget ovanligt utan det är så de här fungerar, vill man ha något bättre så är det PorterCable eller Leigh m fl som gäller och då byter man mellan sinkfräs och notfräs mellan momenten.
/Kent
Angående det med de runda ändarna så kan en sån här jigg enbart skapa halvförtäckta sinkningar vilket innebär att man aldrig ser det runda. Sinkningen syns enbart ifån en sida.
Sen är man låst till färdiga mallar så det går inte att göra sinkningar med fritt avstånd mellan sinkarna, inget ovanligt utan det är så de här fungerar, vill man ha något bättre så är det PorterCable eller Leigh m fl som gäller och då byter man mellan sinkfräs och notfräs mellan momenten.
/Kent
Köpte precis en sån. Tyvärr är det hela nån tiondels millimeter fel så att det hela passar inte ihop. Har mixtrat hela dagen men det går inte att få till med mindre att man kör uppe på falsningen på kammen. Ska lämna tillbaks det hela i morgon.
Hmm, har du mdfskiva fastskruvad under kammen? Den jiggen jag har kräver i alla fall en skiva MDF där för att det skall stämma. Den skivan följde med min och det fanns med ett tilläggsblad till instruktionsbladet med om detta.
Sen måste man även använda just de fräsarna som CO säljer.
Verktygsbodens sinkjigg ser exakt likadan ut som den som jag har, även måtten verkar stämma.
/Kent
Sen måste man även använda just de fräsarna som CO säljer.
Verktygsbodens sinkjigg ser exakt likadan ut som den som jag har, även måtten verkar stämma.
/Kent
tyvärr så måste jag säga att jag är lite glad över att det verkat vara strul med dessa sinkmallar...
Har själv stått i valet och kvalet att köpa en sådan, men detta jag läst gör beslutet att köpa en dyrare på en gång MYCKET lättare.
Tror även att den på CO är samma som den Jula säljer.
Har själv stått i valet och kvalet att köpa en sådan, men detta jag läst gör beslutet att köpa en dyrare på en gång MYCKET lättare.
Tror även att den på CO är samma som den Jula säljer.
Känner igen det där med nån tiondelsmillimeterfel... I mitt fall var det frässtålet som inte höll de utlovade 10mm. Köpte ett frässtål från Festool och då var det inga problem med passningen mera.Ormen skrev: