B
hej

Är det någon större skillnad? Tätar mellan tryckt trä o plåt ute på den sak, kört med bygg-sanitet men har glas. Funkar lika bra?

Någon som vet egentliga skillnaderna på dessa två typer av silikon? Och ja, utefog är också ett alternativ...

B
Ingen som har någon åsikt?;-)

ättiksyrebaserad?

B
Ingen aning. Vad är egentligen skillnaderna. Glas-silikon är lite dyrare , men funkar den ungefär som den andra om det ska vara lite mot plåtar osv

menar att glassilikon är ättiksyrebaserad .
är dock inte det som är skillnaden ser nu att jag har en allroundsilicon som oxå är ättiksyrebaserad

B
Så om jag ska täta lite mellan plåtar så funkar vilket som antagligen ;-)

BirgitS
Innehåller inte sanitetssilikon någon som ska motverka mögel?
Sånt brukar vara någon sorts gift och kan vara olämpligt att använda ute eftersom det kan påverka de växter och djur som ska fortsätta leva där ute.

B
Ajdå. Då är det ju bättre då om man inte vill få påxt....

BirgitS
Problemet är nog att medlet löses upp i vatten eller avdunstar eller något annat med tiden för efter några år i badrum så har antimögeleffekten försvunnit. Om det är så att det löses upp i vattnet så kommer det att följa med regnvattnet ner i marken och kan där orsaka problem.

En gissning från min sida. Så kallad glassilikon är extra klar genomskinlig befriad från större partiklar. Detta är ju fördelaktigt vid tunna skikt.

B
Så den är inte sämre ur ren funktionell synvinkel då antagligen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.