Siemens och Bosch är samma sak i detta avseende, jag anser att det är prylar med hög kvalitet. Kylfrys, mikro, spishäll, diskmaskin är Siemens hos oss och det har fungerat problemfritt. Ugnen är från Husquarna - där hittade vi den modell vi tyckte var mest prisvärd. Flera återförsäljare rekommenderade också Husquarna till just ugnarna istället för Bosch/siemens.Irpa skrev:
I vårt tidigare hus så köpte vi nytt när våra gamla Husqvarnamaskiner började falla ifrån-de hade kämpat på bra! Därför gjorde vi valet att ta Husqvarna igen. Men det blev tyvärr en besvikelse. Av fyra nya så fick vi probelm med tre under en 2½års period. Kikar därför efter andra maskiner till vårt nya hus, och Siemens ligger bra till! Tack för era kommentarer!
Siemens i köket och Bosch i tvättstugan, vad tror ni?!
Siemens i köket och Bosch i tvättstugan, vad tror ni?!
Hejsan!
Är helnöjda med våra nya Siemens prylar! Induktion 2x2, gaswook, espressomaskin, porslinsvärmare, varmluftugn, kombinerad mikro/varmluftsugn, integrerad kyl och integrerad diskmaskin.
Bra grejor!
Mvh
Blandarn
Är helnöjda med våra nya Siemens prylar! Induktion 2x2, gaswook, espressomaskin, porslinsvärmare, varmluftugn, kombinerad mikro/varmluftsugn, integrerad kyl och integrerad diskmaskin.
Bra grejor!
Mvh
Blandarn
Irpa, vilka produkter hade du problem med (funderar själv på Husqvarna)?
Vi hade i det tidagre boendet både Siemens och Husqvarna, var nöjd med båda. Tyckte då som nu att Siemens har bra kvalitet men ger lite funktioner för pengarna. Har lättare att hitta de funktioner jag vill ha hos Husqvarna.
Vi hade i det tidagre boendet både Siemens och Husqvarna, var nöjd med båda. Tyckte då som nu att Siemens har bra kvalitet men ger lite funktioner för pengarna. Har lättare att hitta de funktioner jag vill ha hos Husqvarna.
Tack för era synpunkter! Det finns ju en oändlig mängd-rena djungeln när det gäller vitvaror (och kakel, färger osv....) så tips och åsikter är bra! Fräscht kök Blandarn!
I köket blir det Siemens maskiner(induktionshäll, inbyggn.ugn,sidebyside kyl/frys, heltintegrerad diskmaskin)-vad jag förstår bra kvalité och snygg design, tvätt blir Bosch Maxx.
Husqvarna produkterna ..jag har glömt vad de heter(kan kolla upp om det)-men det var en inbyggn.ugn och kyl och frys (diskmaskinen funkade bra!). Jag var kontakt med Husqvarna vid de upprepade problemen och hoppas att de tog till sig av våra problem och förhoppningsvis åtgärdade de ev felen. Otur? Vi fick kanske Måndagsexemplar(måndag hela veckan )
Mvh Irpa
I köket blir det Siemens maskiner(induktionshäll, inbyggn.ugn,sidebyside kyl/frys, heltintegrerad diskmaskin)-vad jag förstår bra kvalité och snygg design, tvätt blir Bosch Maxx.
Husqvarna produkterna ..jag har glömt vad de heter(kan kolla upp om det)-men det var en inbyggn.ugn och kyl och frys (diskmaskinen funkade bra!). Jag var kontakt med Husqvarna vid de upprepade problemen och hoppas att de tog till sig av våra problem och förhoppningsvis åtgärdade de ev felen. Otur? Vi fick kanske Måndagsexemplar(måndag hela veckan )
Mvh Irpa