Hej!

Tidigare idag började vår frys larma, larmknappen lyser och lampan som visar -18 temperatur blinkar. Det är en Siemens med självavfrostning. Inge is på sidorna. Fläkten låter som att den snurrar.

Har låtit den stå utan ström, dragit fram och en hel del damm.. tagit bort. Såg också att kylens behållare för kondens var full så tömde den ifall det skulle göra skillnad. Även låtit den stå ca 4 timmar för avfrostning.

vad kan felet vara? Nästa steg tänker jag låta den stå 24h avstängd, om det nu ska göra nytta?

Med vänlig hälsningar!

Claes Sörmland
Finns det inte is längst upp bakom plastkåpan?

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Finns det inte is längst upp bakom plastkåpan?
Den jäkla kåpan lyckades jag inte få upp, sitter på varsin sida med ”piggar” man ska trycka i med något vasst antar jag, men ena sidan verkar sönder.. kanske får gå på med våld..
Har du någon tanke?

Claes Sörmland
S Solimelo skrev:
Den jäkla kåpan lyckades jag inte få upp, sitter på varsin sida med ”piggar” man ska trycka i med något vasst antar jag, men ena sidan verkar sönder.. kanske får gå på med våld..
Har du någon tanke?
Vet bara att på jobbet bildas det is där bakom under värmevågor som den senaste och sen larmar skåpen. Avfrostar man över natt och slår på skåpen så fungerar de igen.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vet bara att på jobbet bildas det is där bakom under värmevågor som den senaste och sen larmar skåpen. Avfrostar man över natt och slår på skåpen så fungerar de igen.
Jaha ok, avfrostat hela natten nu fram till 11. Dragit igång superinfrysning nu och hoppas det fungerar! Tack för svar

Liten uppdatering bara, nu funkar frysen igen! Avfrostning var lösningen trots självavfrostande frys. Räckte inte med 4-5 timmar utan fick stå säkert 14-15 timmar! Tack för hjälpen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.