Hej! Har granskat alla trådar på ämnet, men når ändå inte riktigt fram. Har rengjort plastmanteln med alla upptänkliga kemikalier utan framgång. Felet tycks ligga i den inringade kretsen, då den funkar fint när jag kopplar förbi den. Har det något med flottören att göra? Vad göra? Vad är risken med att köra permanent utan den kretsen? Tacksam för hjälp🙏
 
  • Bilden visar insidan av en diskmaskin med en röd inringning runt en specifik krets på plastmanteln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du inga flottörer längre ner och till höger som sitter fast? Det har varit problemet på alla siemensmaskiner jag haft och lagat.
 
Osäker på det. Men det verkar väl ändå som att bekymret ligger i den inringade kretsen?
 
A Andersm74 skrev:
Hej! Har granskat alla trådar på ämnet, men når ändå inte riktigt fram. Har rengjort plastmanteln med alla upptänkliga kemikalier utan framgång. Felet tycks ligga i den inringade kretsen, då den funkar fint när jag kopplar förbi den. Har det något med flottören att göra? Vad göra? Vad är risken med att köra permanent utan den kretsen? Tacksam för hjälp🙏
du är helt fel ute
detta är delar av vattenintaget och vattenlåset för tömningen
du har fel innan eller efter
har du tömt i en hink så du ser flödet?
SITTER LOCKET PÅ TÖMNINSPUMPEN RÄTT?
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Tack för svar! Vattenintaget skulle inte ingå i skissen. Bifogar ny (kanske bättre ritning). Går fint när jag ”tjuvkopplar” förbi vattenlåset. Vad kan det bero på?
 
  • Diskmaskin med transparent panel där vattenintaget är markerat med röda pilar, del av ett byggforum-inlägg om felorsaker vid förbiledning av vattenlåset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Andersm74 skrev:
Tack för svar! Vattenintaget skulle inte ingå i skissen. Bifogar ny (kanske bättre ritning). Går fint när jag ”tjuvkopplar” förbi vattenlåset. Vad kan det bero på?
att du kopplar förbi vattenlåset innebär inget mer än att slangen ligger lägre
du har stopp mer eller mindre i slangar eller att pumplocket inte sitter på plats!
 
returen returen skrev:
att du kopplar förbi vattenlåset innebär inget mer än att slangen ligger lägre
du har stopp mer eller mindre i slangar eller att pumplocket inte sitter på plats!
Ok. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.