Hejsan!

Min diskmaskin har börjat pausa körningen mitt i programmet, maskinen är då full med vatten så misstänker att det är problem med tömningen.

Samtliga slangar och filter rengjorda, pumpen rengjord.
När jag väljer att trycka på reset under körning, startar pumpen och han tömmer maskinen utan bekymmer.
Därför misstänker jag att någon sensor eller liknande inte berättar för pumpen att det är dags att tömma.

Någon som har några idéer?
Tack på förhand.
 
  • Diskmaskins botten full med vatten, synliga filter och pumpdetaljer, indikation på tömningsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Intern vy av en diskmaskin med sidopanel borttagen, exponerande pumpar och slangar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
värmeelementet
 
electroluxaren skrev:
värmeelementet
Tack för svar!

Vad har värmeelement med om maskinen ska tömma eller inte?
 
A
J Jevve123 skrev:
Tack för svar!

Vad har värmeelement med om maskinen ska tömma eller inte?
blir det inte varmt kan den stanna och eller jordfel. annars är det kretskortsfel och det är inte så ovanligt längre på BSH. din maskin görs i polen och de köper det mesta från kina
 
electroluxaren skrev:
blir det inte varmt kan den stanna och eller jordfel. annars är det kretskortsfel och det är inte så ovanligt längre på BSH. din maskin görs i polen och de köper det mesta från kina
Varmt blir det.
Har kört maskinen 2 gånger nu med följande resultat:
1. 1h program 65°C, helt utan problem.
2. 1h program 65°C, stannade och började blinka med 9 minuter kvar, startade den igen, då stannade den på 3 minuter kvar. Startade den igen, då vart den aldrig klar, utan stod på 1min tills jag avbröt 20 min senare. Väldigt varmt i maskinen när jag öppnade.
 
A
J Jevve123 skrev:
Varmt blir det.
Har kört maskinen 2 gånger nu med följande resultat:
1. 1h program 65°C, helt utan problem.
2. 1h program 65°C, stannade och började blinka med 9 minuter kvar, startade den igen, då stannade den på 3 minuter kvar. Startade den igen, då vart den aldrig klar, utan stod på 1min tills jag avbröt 20 min senare. Väldigt varmt i maskinen när jag öppnade.
den kanske blir för varm den hinner ju bli varmare på längre program, fel på värmeelementet eller kretskortet
 
electroluxaren skrev:
den kanske blir för varm den hinner ju bli varmare på längre program, fel på värmeelementet eller kretskortet
Tack, rekommenderar du service, eller köpa ny?
 
A
J Jevve123 skrev:
Tack, rekommenderar du service, eller köpa ny?
polskbyggda maskiner reparerar man aldrig
 
  • Gilla
Jevve123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.