Är det någon som har spanat in shaper tool ännu? Jag fick litet reklam i mitt youtube-flöde. Kort så är det en mobil CNC-fräs som optiskt läser av var den är (mha tape).
Ta er gärna en titt
Shaper youtube-kanal
NB: Shaper är fortfarande lika dyr som en hobby CNC-armatur men sannolikt lättare att komma igång med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta er gärna en titt
Shaper youtube-kanal
NB: Shaper är fortfarande lika dyr som en hobby CNC-armatur men sannolikt lättare att komma igång med.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 026 inlägg
Ser intressant ut, undrar hur dedär kommer utvecklas.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 026 inlägg
Kan dröja ett tag, de verkar vilja prova den i USA först.
Så du har säkert iaf ett halvår på dig att motivera det nya inköpet =)
Så du har säkert iaf ett halvår på dig att motivera det nya inköpet =)
Dom har klyddat med den där ett par år nu, inklusive ett större designlyft och ett namnbyte, och den har varit uppe o vänt på forumet iaf 2ggr. Kommer den ut nångång så är den helt klart intressant.
Edit. September 2017 alltså. Verkar dock gå segare med 220 modell.
Edit. September 2017 alltså. Verkar dock gå segare med 220 modell.
Redigerat:
Den första varianten jag såg kunde man köra med "valfri" fräs (inom vissa begränsningar men iaf dewalts och makitas lilla fräsar verkade passa), vilket jag tyckte var bra och borde hålla ner priset jämfört med fräs inkluderad varianten.
Buggigt vet jag inte om det var, det är väl mest att de visat prototyper i olika varianter ganska lång tid.
Namnändring blev jag lite osäker på, har för mig jag läste det nånstans men hittar inte det nu.
Hursomhelst, grym liten pryl!
Edit. http://makezine.com/2015/05/17/self-aligning-handheld-router-gets-new-look-name/
Buggigt vet jag inte om det var, det är väl mest att de visat prototyper i olika varianter ganska lång tid.
Namnändring blev jag lite osäker på, har för mig jag läste det nånstans men hittar inte det nu.
Hursomhelst, grym liten pryl!
Edit. http://makezine.com/2015/05/17/self-aligning-handheld-router-gets-new-look-name/
Det kom flera tester på youtube igår så jag tror de har lagt en del pengar på lanseringen. Så den kommer nog.
Den kostar ungefär som en X-carve men är väl mycket mer användarvänlig och mobil. Jag vågar inte ens tänka på vad de kommer ta betalt för tapen
Den kostar ungefär som en X-carve men är väl mycket mer användarvänlig och mobil. Jag vågar inte ens tänka på vad de kommer ta betalt för tapen
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 026 inlägg
10-15USD för en 150fots-rulle.
Så en 2-4kr/m får man räkna med.
Och de räknar med att man "får ut" en och en halv standardskiva (1200x2400) på en rulle.
Så en 2-4kr/m får man räkna med.
Och de räknar med att man "får ut" en och en halv standardskiva (1200x2400) på en rulle.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 026 inlägg
De "varnar" för att det ska vara precision i tejpen, men det får nog kineserna till, om inte annat lär tejpen utvärderas rätt omgående =)
Hur fungerar spånutsuget? Är precisionen lika bra när verktyget är slitet? Hur klarar den stor avverkning?
Om jag förstått det rätt så är orienteringstapen monterad utanför arbetsområdet. Tapen kanske går att beställa som laminatmöster. Går att ha en massa bitar hängande på spikar som man kan fästa på sina arbetsstycken .
mvh Findus
Om jag förstått det rätt så är orienteringstapen monterad utanför arbetsområdet. Tapen kanske går att beställa som laminatmöster. Går att ha en massa bitar hängande på spikar som man kan fästa på sina arbetsstycken .
mvh Findus