Hej!
Har två servitutshandlingar på kajanläggning, parkeringsplats och väg. Nu hävdar en annan servitutsägare att jag endast har ett lokaliserat servitut. Det finns ett gammalt protokoll från en släkting om ett lokaliserat servitut men det gäller inte min fastighet och dess betäckning (min fastigheten omnämns inte alls i detta förlikningsprotokoll). Släktingen ägde även den andra fastigheten där servituten på kaj, väg och parkering finns men nu hävdas det att min fastighet inte har servitut.
Jag har servituten från Lantmäteriet där min fastighet finns med och problemet är att nu flyttas min båt och även förtöjningsringen är borttagen.
Har pratat med en av servitutsägarna som hävdar att jag parkerar på fel ställe, får inte ha båten vid kaj osv.
Vad ska jag göra??
 
Så är det med en del. dom kan inte förlika sig med att någon har rätt till något. En del personer ska hävda en massa eller snusläser saker för att vara bäst i alla lägen och kan dom hitta ev något så blir dom outhärdliga. Är inte bevandrad i servitut, men kontakta Lantmäteriet och hör med dom.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Vad står det i dina inskrivna servitut då, och vad menar motparten gäller?
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad står det i dina inskrivna servitut då, och vad menar motparten gäller?
Motparten hävdar att det är förlikningsprotokollet som gäller men det är inte utan det måste vara servitutet som gäller.
 
Claes Sörmland
B Bastjag skrev:
Motparten hävdar att det är förlikningsprotokollet som gäller men det är inte utan det måste vara servitutet som gäller.
Vad är det för typ av servitut? Är det gamla avtalsservitut som är inskrivna i fastighetsregistret hos Lantmäteriet eller är det officialservitut? Vad är detta för förlikningsprotokoll för något? Nämns inte din fastighet så gäller det ju inte din fastighet.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
B Bastjag skrev:
Motparten hävdar att det är förlikningsprotokollet som gäller men det är inte utan det måste vara servitutet som gäller.
Vill inte lämna ut alla uppgifter men det står tydligt kajanläggning, väg o
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vad är det för typ av servitut? Är det gamla avtalsservitut som är inskrivna i fastighetsregistret hos Lantmäteriet eller är det officialservitut? Vad är detta för förlikningsprotokoll för något? Nämns inte din fastighet så gäller det ju inte din fastighet.
inskrivna i fastighetsregistret hos Lantmäteriet. Förlikningsprotokollet gällde en tomt som släktingen ägde där flera nu har servitut. Det står att ägaren av den tomten ska parkera sin bil på ett annat ställe. Det är bara ägaren av den fastigheten med tomtbetäckning som nämns, inte min fastighetsbeteckning.
 
B
Tror du måste lägga upp kompletta texterna, med dolda fastighetsbeteckningar, om du ska få bättre hjälp.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.