Någon som kan rekommendera en seriös firma som kan rengöra kanaler och ställa in flöden i en privat villa? OVK är ju inte obligatoriskt men efter tio år med bara filterbyten och kanalrensning " så långt armen räcker" så skulle det kännas bra med ordentlig kanalsugning och injustering. De större firmor jag kontaktat arbetar inte mot privatkunder och de som monterade systemet har inga förslag.
 
Kolla med Johan på JODA Plåt & ventilation, jag har anlitat honom ett par gånger för renovering och installation, dock inte rengöring. Han utgår från Kungsbacka men jobbar även på andra orter.

www.jodavent.se
 
  • Gilla
Göran Sigholm och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Kolla med Johan på JODA Plåt & ventilation, jag har anlitat honom ett par gånger för renovering och installation, dock inte rengöring. Han utgår från Kungsbacka men jobbar även på andra orter.

www.jodavent.se
+1 på Johan och JODA Vent. Ordentligt utfört arbete med en riktigt pedagogisk gubbe!
 
  • Gilla
zarkov och 1 till
  • Laddar…
Har varit med några gånger när en firma "rensade" kanalerna i FTX-system. Spontant skulle jag säga att detta är bortkastade pengar. Ytterst lite att rensa i rören.

Filterbyte, rengöring av värmeväxlare och luftdon kan man själv hantera.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Jag hade ganska ludna frånluftskanaler. Tilluftskanalerna va helt rena.
Hos mig var den dom vanliga sotarna som kom och rengjorde och mätte och justerade in allt.
 
  • Gilla
Göran Sigholm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.